Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych w Google - dostarczamy dla Was najlepsze usługi.

Co zyskujesz decydując się na pozycjonowanie?

Bądź widoczny w Google

Zwiększymy Twoją widoczność w Google, dzięki czemu firmy będą Cię znać

Ruch na stronie internetowej

Zwiększymy ruch na Twojej stronie bądź sklepie internetowym

Zarabiaj przyszłościowo

Zwrot z inwestycji czyli ROI, zwrócisz szybko swoje efektywnie wydane pieniądze

Wiedz więcej o sobie i konkurencji

Wykonamy audyt SEO i wskażemy jak być wyżej w Google.

Badź widoczny na dłużej, dla wszystkich

Nasze długotrwale pozycjonowanie pozytywnie wpłynie na Twoją firmę

A może wydajność Twojej strony kuleje?

Nie przejmuj się, przyspieszymy działanie Twojej strony. Dostosujemy je pod kryteria Google oraz potrzeb jej użytkowników

Content marketingu

Tworzenie contentu opartego na potrzebach klientów- tworzymy content, który zapewnia ruch z wysoką konwersją. Nasz content zespół handlowy wykorzystuje do zbijania potencjalnych obiekcji klientów.

Analityka to klucz do skalowania biznesu

Wdrażamy analitykę - bez analityki nie możemy świadczyć usług pozycjonowania, dlatego kładziemy nacisk na rzetelne mierzenie wyników i wyznaczanie celów, które systematycznie dowozimy.

A może wydajność Twojej strony kuleje?

Nie przejmuj się, przyspieszymy działanie Twojej strony. Dostosujemy je pod kryteria Google oraz potrzeb jej użytkowników

Współpraca z nami

Zaufanie to podstawa

Sprawdzone metody

Bazujemy na sprawdzonych przez nas metodach pozycjonowania Twojej strony internetowej, zachowując równowagę przy budżecie aby nie przepuścić pieniędzy.

Wsparcie

Zawsze możesz liczyć na nasze wsparcie, nie tylko od specjalisty SEO ale także od całej reszty zespołu zajmujący się działaniami na rzecz Twojej firmy.

Przejrzyste warunki umowy

Nie mamy żadnych ukrytych kosztów, na pocżątku wyceniamy potencjalny koszt projektu oraz bierzemy pełną odpowiedzialność za funkcjonowanie Twojej strony internetowej

Raporty

Składamy raporty przy każdym nowym wdrożonym działaniu wykonanym przez nas.

Plany pakietów pozycjonowania

Pozycjonowanie na Twoją kieszeń

W SellAbstract stawiamy na jakość wykonywanych przez nas usług, stawiamy czoła wymagającym zadaniom a dzięki temu – uczymy się nowych ścieżek rozwoju.

Pakiet SEO dla lokalnych firm

Pakiet SEO dla firm o ogólnopolskim zasięgu

Jak to działa

Proces współpracy z SellAbstract

01

Powiedz nam jaki wariant pozycjonowania Cię interesuje

02

Uzgadniamy warunki współpracy

03

Po akceptacji umowy i kosztów realizujemy plan

Pozycjonowanie strony w Google i nie tylko

pozycjonowanie stron

Zaczniemy od tego czym tak naprawdę jest SEO (Search Engine Optimization), jest to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych aby osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego (celujemy aby być na pierwszej stronie), ruch organiczny – zdobywanie klientów dzięki pozycjonowaniu czyli nasze działania pomagają dotrzeć użytkownikom na naszą stronę bądź poszczególnych elementów strony internetowej (podstrony) po wpisaniu słowa bądź słów, które użytkownika interesują a następnie skierują na nasz adres strony. W tym artykule skupimy się na pozycjonowaniu w Google ze względu na popularność tej wyszukiwarki internetowej.

Proces pozycjonowania strony internetowej

Zaczniemy od tego czym tak naprawdę jest SEO (Search Engine Optimization), jest to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych aby osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego. Ten proces pozycjonowania w wyszukiwarce google i nie tylko jest długotrwały i powinien być wykonany przez osobę posiadającą niemałą wiedzę o pozycjonowaniu – specjalistę SEO, począwszy od audytu SEO strony, analizy strony konkurencji, analizy fraz – odpowiedni wybór słów oraz innych specjalistów, którzy zajmują się content marketing’iem, link building’iem czy nawet grafiką. Aby skutecznie zrealizować widoczność strony trzeba pamiętać o podstawowej strategii pozycjonowania, a proces pozycjonowania składa się miedzy innymi z:

  • Odpowiedni dobór słów kluczowych, analiza słów kluczowych (keyword analysis) – odpowiednie pozycjonowanie fraz kluczowych, nie przesadzajmy z nadmiarem też tych słów, lecz o tym opowiemy też w późniejszej części artykułu,
  • Odpowiednia struktura strony – struktura musi być zrozumiana, przejrzysta przez użytkowników przeglądających naszą witrynę internetową,
  • Audyt SEO (SEO audit) – poszukiwanie elementów strony, po krótce mówiąc – sprawdzić stronę,
  • Analityka – dobra strona posiada wdrożoną analitykę do monitorowania ruchu na witrynie internetowej,
  • Działania off-site – czyli przykładem jest tutaj link building

O tych elementach będziemy rozmawiać w dalszej części artykułu

SEO i pozycjonowanie – czy to jest to samo?

pozycjonowanie i seo

Jak wiemy pozycjonowanie i seo kojarzą się z jednym i tym samym, jednak samo pozycjonowanie różni się i jest bardziej rozbudowane, na przykład pozycjonowanie off-site, optymalizacja techniczna strony, optymalizacja treści i wiele innych.

Badanie słów kluczowych – czyli jak pozycjonowanie fraz zwraca klientów?

Czyli pierwszy najważniejszy na pozycję wpływ, jak wykorzystać słowa bądź dane słowo kluczowe aby użytkownicy Cię znaleźli. Słowa kluczowe czyli keyword’s to słowo bądź słowa, dzięki którym użytkownicy wyszukiwarki Google znajdują interesujące ich informacje, produkty bądź usługi. Jest to proces, od którego powinniśmy zaczynać pozycjonując naszą stronę aby osiągnąć korzyści i myśleć o wysokiej pozycji czy zwiększaniu widoczności. Zatem w projekcie ważne jest aby odpowiednio dobrać słowa kluczowe do tego co użytkownik chce zobaczyć na stronie internetowej.

Dzielimy kilka kategorii słów kluczowych:

  • Główne – charakteryzują się zazwyczaj dużą konkurencją, jest to ogólny wyraz, który ciężko sprecyzować aby dotrzeć do potencjalnych klientów.
  • Brandowe – trafniejsze, łatwiejsze do wyszukiwania, użytkownicy dotrą tutaj bezpośrednio do usług, firmy bądź marki, która ich interesuje np. SellAbstract
  • Long tail – wyrazy dłuższe, mniejsza częstotliwość wyszukiwania lecz sprecyzowana, przykładem frazy jest: firma zajmująca się wydobywaniem złota.

Samodzielne pozycjonowanie czyli pozycjonowanie strony samemu

Osoby, które chcą zacząć pozycjonowanie strony samemu powinny skupić się na brandzie oraz long tail’ach. Jeśli nasze frazy znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, możemy przejść do trudniejszego etapu czynników pozycjonowania. Badanie słów kluczowych to podstawa pozycjonowania stron jeśli jesteśmy ukierunkowani na „rozkręcenie strony” czy też pozycjonowania stron z produktami. Słowa kluczowe jeśli chcemy samemu pozycjonować muszą być dokładnie zbadane, ukierunkowane na nasze produkty czy informacje o stronie jakie użytkownik chce zobaczyć w zależności od pozycjonowania sklepów czy usługowych bądź informacyjnych.

A o czym warto pamiętać jeśli zaczniemy pozycjonować stronę samemu?
Jak wiadomo dostępu do zaawansowanych narzędzi nie brakuje, warto zapoznać się z darmowymi wtyczkami, które pomogą nam w tym procesie pozycjonowania aby zobaczyć efekty.

Warto zacząć od planera słów kluczowych od Google, narzędzie pozwala zobaczyć słowa kluczowe dopasowane do strony internetowej.

Następnym narzędziem, które pozwoli nam na samodzielne pozycjonowanie a w zasadzie wtyczką jest Keyword Surfer.

Ahrefs – kompleksowe narzędzie do analizy SEO, które oferuje funkcje takie jak analiza słów kluczowych, badanie konkurencji czy audyt strony.

Następnym krokiem, aby wykorzystać pozycjonowanie do maksimum jest wyszukiwarka Google, wpisując frazę, która nas interesuje, dostajemy podpowiedź jakie słowo bądź słowa są na ten moment najbardziej kluczowe. Warto samemu na bieżąco badać słowa kluczowe, będąc przed konkurencją często utworzenie treści strony ze słowami kluczowymi wystarczy aby móc powiedzieć „zwiększyliśmy ruch”.

Audyt SEO – pierwszy krok z korzyści pozycjonowania

Pozycjonowanie strony składa się na kilka czynników, lecz pierwszy proces, który powinien odbyć się na samym początku aby w przyszłości zobaczyć efekty pozycjonowania w Google jest Audyt SEO. Co on w zasadzie robi i do czego jest wykorzystywany? Bez wykonania Audytu SEO strony nie jesteśmy w stanie znaleźć kluczowych elementów strony nad, którą trzeba popracować, poprawić aby wypromować stronę i osiągnąć efekty.

A z czego składa się Audyt SEO (seo audit)?

  • Z analizy on-site czyli sprawdzenie poprawności adresów url, linkowania wewnętrznego, meta tagów.
  • Analiza mapy strony czyli sitemap.xml
  • Off-site czyli na przykład linki zewnętrzne, najprostszym przykładem są grupy na portalach społecznościowych ogłaszających się hoteli, noclegów.
  • User Experience czyli UX – doświadczenie użytkownika będącego na stronie internetowej.

Dlatego też jest to jeden z wielu plusów stawiając na pozycjonowanie stron z agencją ze względu na mnogość narzędzi pozwalających na wykonanie profesjonalnego audytu SEO, nieobawiając się przy tym pominięcia kluczowych procesów.

Pozycjonowanie on-site – najprawdziwsze efekty pozycjonowania strony

Prawdziwa skuteczność pozycjonowania to między innymi pozycjonowanie fraz kluczowych, odpowiednie użycie tych słów umieszczając je w meta tagach, treści, nagłówkach oraz atrybutach obrazu to klucz do odpowiedniego pozycjonowania strony.

Tworzenie wartościowych treści – twórz teksty na swój blog firmowy, które zawierają odpowiednie słowa kluczowe, pamiętając przy tym o sensie aby były zgodne według kryteriów Google.

Struktura strony – zadbaj aby strona była przejrzysta i łatwa do zrozumienia, z uwzględnieniem takich elementów jak nagłówki, odpowiedni wybór słów, linki wewnętrzne czy mapa strony a nawet szybkość ładowania strony.

Pozycjonowanie off-site – pozakulisowa strategia pozycjonowania

Zaczniemy od link buildingu (link building) czyli zdobywania wartościowych linków zewnętrznych, które prowadzą na Twoją stronę, blog firmowy czy innej danej strony. Link building działa jak „dobry głos” Twojej firmy, pozwala w wynikach znaleźć się i szybować w górę.

Media społecznościowe to również dobry krok aby zacząć skuteczne promowanie Twojej strony na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy nawet ostatnimi czasy TikTok.

Content marketing is the king czyli postaraj się tworzyć opisy, pisać teksty czy treści na stronę internetową które chętnie będą udostępniane przez innych użytkowników, każdy preferuje strony wartościowe, z których miło jest coś wyciągnąć dla swojej świadomości.

Oferujemy współpracę z innymi stronami, relacja z innymi podmiotami czyli wymiana linków też pozytywnie wpłynie na pojawienie się na pierwszej stronie wyników Google.

Szybkość ładowania – optymalizacja strony internetowej to must have

Tak więc czy szybkość ładowania strony przyczynia się do widoczności strony internetowej? Oczywiście, że tak, załóżmy najprostszy scenariusz, klienci widzą Twoją stronę, wchodzą lecz ona bardzo długo myśli, co robi ten klient? Po prostu opuszcza naszą witrynę. Jeśli mierzymy aby być na pierwszej stronie google zadbajmy o jej optymalizacje techniczną. Szybkość strony dla urządzeń mobilnych oraz desktopów możemy sprawdzić wchodząc na stronę internetową Google https://pagespeed.web.dev/ wpisując adres naszej strony. Wykonując polecone zadania bądź powierzenie tego „obowiązku” osobie zajmującej się tworzeniem stron internetowych poprawimy szybkość i to pozytywnie wpłynie na jej dalsze zwiększanie konwersji i na jej czas pozycjonowania nie zapominając również o optymalizacji treści strony.

Blog firmowy – czyli wartościowe treści na stronę internetową

Prowadzenie bloga firmowego jest też dobrą ścieżką dla Twojej strategii SEO, lecz wymagającą ze względu na ilość włożonej pracy, wiedzy i świadomości jak pisać teksty. Content marketing jest niezwykle ważny przy kształtowaniu swojej witryny czy pozycjonowaniu sklepu internetowego, dzięki systematycznej pracy i systematycznemu publikowaniu treści nierzadko utrzymujemy się w czołówce wyszukiwarki, dzięki blogowi możemy otrzymać dodatkowe źródło ruchu na stronie internetowej, warto jest zwrócić uwagę na tę formę i przekonać się jakie daje pozycjonowanie nam artykuł blogowy, warto jest w tą strategię zainwestować chociażby czasowo aż do osiągnięcia efektów.

Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj wizytówką

Przy prowadzeniu lokalnego biznesu zależy nam na dotarciu do potencjalnych klientów ale oferując usługi na miejscu, tutaj ważną rolę odgrywa wizytówka Google, należy o nią dbać, aktualizować oferty czy nawet odpisywać na komentarze/opinie pisane przez klientów. Lokalne pozycjonowanie jest bardzo ważne w przypadku małych, średnich przedsiębiorstw działających lokalnie. Nie jest to zbyt obszerna usługa, lecz wykonując ją, zaowocuje nam to na odpowiednie pozycjonowanie strony.

Pozycjonowanie stron z produktami

Pozycjonowanie sklepu internetowego, na to na co powinniśmy się ustawić to obrać ogólną nazwę kategorii naszych produktów, bądź nazwę poszczególnego produktu, w zasadzie nie różni się to od zwykłego pozycjonowania strony, warto stosować link building oraz systematycznie sprawdzać słowa kluczowe naszych produktów zawartych na stronie, prowadzić bloga, tworzyć opisy wartościowe dla kategorii oraz produktów nie zapominajac o tak ważnym czynniku jak bezpieczeństwo strony. Lecz warto zaznaczyć, że między „normalnym” pozycjonowaniem różnice są zerowe.

Google Search Console

pozycjonowanie stron SellAbstract

Google Search Console czyli narzędzie niezbędne do pozycjonowania w Google, pozwala nam on sprawdzać indeksowanie stron czyli czy nasza strona jest w ogóle widoczna w przesłanej mapie witryn. Dzięki temu narzędziu sprawdzamy również ruch na naszej stronie.

Wdrożenie Google Search Console jest podstawą wśród pozycjonerów czy osobami zarządzającymi stronami, jest prostą czynnością, logując się na adres Gmail i powiązać go ze swoją witryną.

Google Analytics – kontroluj swoją widoczność strony

Google Analytics służy do kontrolowania/analizy ruchu na naszej witrynie oraz monitorowanie efektów działań SEO. To darmowe narzędzie od Google pozwala również na monitorowanie naszej strony nie tylko z ruchu wyszukiwania organicznego, poprawne skonfigurowanie Google Analytics’a pozwala nam śledzić również zdarzenia na stronie, kliknięcia w poszczególne linki, kliknięcia w numery telefonu, adresy e-mail czy nawet sprawdzić typy urządzeń, lokalizacje. Bardzo przydatne oraz podstawowe narzędzie.

Mobile First Index

Warto zwrócić uwagę na to, że Google od 2018 roku zaimplementowało Mobile First Index – czyli jest to punkt startowy Google, gdzie ocenia on ustaloną pozycję w wynikach wyszukiwania organicznego. Chodzi tu bardziej o to, że smartfony zdominowały nasze codziennie życie nawet pod względem biznesowym. Więc sama nazwa First wskazuje na to, że indeksowany będzie pierwszy telefon, później urządzenia desktopowe. Należy więc zaznaczyć, że brak obsługi urządzeń mobilnych przekłada się na złe wyniki wyszukiwania Google a nasza ustalana pozycja może ulec niestety zmianie, także warto kontrolować indeksowanie dla bezpieczeństwa strony. Warto zapoznać się co mówią przedstawiciele Google na temat indeksowania.

Screaming Frog – zadbaj o pozycjonowanie on-site a efekty działań SEO przyjdą

Screaming Frog to bardzo przydatne bezpłatne narzędzie do analizy pozycjonowania on-site. Dostępny jest w dwóch wariantach, bezpłatnej, która umożliwia zeskanowanie maksymalnie 500 stron bądź wersja płatna tego produktu, która umożliwia korzystanie z narzędzia bez jakichkolwiek ograniczeń, którą można pobrać z linku tutaj. Dla mniejszych firm nie rekomendujemy zakupu płatnej wersi aplikacji z uwagi na to, że bezpłatna wystarcza w zupełności do spełniania codziennych zadań związanych z pozycjonowaniem i seo.

Aplikacja ta jest rozbudowana i znajdziemy w niej m.in. takie rzeczy jak:

  • meta title, description (sprawdza ich długość, występowanie bądź duplikacje)
  • linki wewnętrzne
  • adresy kanoniczne
  • nagłówki

pozycjonowanie stron w google

Ile czasu trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie on-site oraz pozycjonowanie off-site mamy już za sobą, myślimy za jaki czas będziemy na pierwszych stronach wyszukiwarki Google i zdobywać klientów dzięki pozycjonowaniu? To niestety długotrwały proces, w zależności czy nasze hasło jest często wyszukiwane i nasza konkurencja jest mocno wypozycjonowana, to może potrwać i pół roku czy nawet rok czasu, wszystko zależy od czynników jak wypadamy na tle konkurencyjnych stron, musimy dbać o częste wrzucanie wartościowych treści, dbać i pamiętać o link buildingu (link building) i warto samodzielne pozycjonowanie wykonywać. Jeśli jesteśmy w obrębie niskiej konkurencyjności, tutaj ten proces jest dużo krótszy i nasze efekty działań seo przyjdą o wiele szybciej.

Jaki jest koszt pozycjonowania strony?

Usługi pozycjonowania stron różnią się kwotowo pomiędzy firmami bądź agencjami, ten proces pozycjonowania strony wymaga wiedzy, świadomości tego co się robi. Ostatnimi czasy najpopularniejszą metodą jest abonament, w którym zawate jest między innymi optymalizacja techniczna strony (technical optimization of the page), optymalizacja treści strony, analiza słów kluczowych (keyword analysis), przejrzystość stron produktówych oraz analityka w tym konfiguracja bądź modyfikacja Google Analytics, konfiguracja Google Tag manager, indeksowanie stron i ogólna analiza internetowa także na wycenę pozycjonowania wpływa wiele czynników i pozycjonowanie strony zlecamy głównie takim firmom. W naszej firmie koszt pozycjonowania dla pozycjonowania lokalnego wynosi 1399zł netto miesięcznie natomiast koszt pozycjonowania o zasięgu ogólnopolskim od 2399 netto miesięcznie. Po wstępnej konsultacji analizujemy ile to wdrożenie kosztuje.

Podsumowanie – dotarcie do potencjalnych klientów

Kiedy już postanowiliśmy zakończyć działania – mowa oczywiście o pierwszej fazie kiedy jest najwięcej pracy możemy myśleć już o potencjalnych klientach dzięki pozycjonowaniu, ta długa, pracowita ale jednak owocna droga w końcu kiedyś się zwróci do nas z szerokim uśmiechem i możemy pochwalić się, że w końcu zwiększyliśmy ruch .Wartościowe treści, które znajdują się na naszej witrynie na pewno pomogą w wyborze odpowiedniej firmy, której szukają klienci. Zachęcamy do skorzystania z usług pozycjonowania stron w firmie SellAbstract.