Warsztaty sprzedażowe
Kluczem do przygotowania wartościowych warsztatów sprzedażowych jest poznanie potrzeb klienta. Zrozumienie z jakim problemem na co dzień się boryka. Naszym celem jestem pokazanie skutecznego rozwiązania.
Sprawdź jak możemy Ci pomóc
Warsztat początkowy
Pomaga wypracować propozycję wartości, która wpłynie na zwiększenie skuteczności sprzedaży, a także będzie budowała przewage nad konkurencją.
Podczas warsztatu określamy grupę docelową, osoby decyzyjne i to co najważniejsze ich problemy, wyzwania, obiekcje. Dzięki wykorzystaniu różnych metod w tym metoda TAYA możemy prowadzić content, który znacznie będzie wpływał na zwiększenie skutecznosci sprzedaży.
Warsztat bazowy - strona internetowa
Rozpoczynamy od szczegółowych konsultacji z klientem, aby precyzyjnie określić jego oczekiwania względem strony internetowej. Następnie przeprowadzamy dogłębną analizę procesu sprzedażowego Zleceniodawcy, co umożliwia nam zaprojektowanie ścieżki użytkownika odzwierciedlającej proces zakupowy potencjalnego klienta. Taka struktura sprzyja zwiększeniu końcowej konwersji strony internetowej.
Warsztat diagnoza + rozwiązanie problemu
Wspólnie z klientem definiujemy cel oraz przeprowadzamy analizę dotychczasowych działań sprzedażowych i marketingowych, identyfikując przyczyny, które uniemożliwiły jego realizację. Wskazujemy kluczowe błędy oraz opracowujemy szczegółowy plan naprawczy, który wdrażamy etapowo w zespole klienta, monitorując jednocześnie wyznaczone wskaźniki KPI.
Warsztat z działań sprzedażowych
Przeprowadzamy kompleksową analizę dotychczasowych działań marketingowych, identyfikując obszary wymagające optymalizacji i wdrażamy innowacyjne rozwiązania, takie jak automatyzacja procesów oraz strategiczne ukierunkowanie na realizację kluczowych celów biznesowych. Poprawiamy działania, które nie spełniały zamierzonych rezultatów, analizując ich przyczyny i eliminując bariery osiągania sukcesu. W rezultacie, tworzymy spójną strategię, która umożliwia efektywniejsze wykorzystanie zasobów i lepszą realizację założonych celów.
Warsztat ze skutecznych działań marketingowych
Przeprowadzamy kompleksową analizę dotychczasowych działań marketingowych, identyfikując obszary wymagające optymalizacji i wdrażamy innowacyjne rozwiązania, takie jak automatyzacja procesów oraz strategiczne ukierunkowanie na realizację kluczowych celów biznesowych. Poprawiamy działania, które nie spełniały zamierzonych rezultatów, analizując ich przyczyny i eliminując bariery osiągania sukcesu. W rezultacie, tworzymy spójną strategię, która umożliwia efektywniejsze wykorzystanie zasobów i lepszą realizację założonych celów.
Warsztat z alternatywnych źródeł pozyskiwania klientów
Analizujemy dotychczasowe źródła pozyskiwania klientów i opracowujemy nowe kanały, koncentrując się na obszarach dotychczas niewykorzystanych. Naszym priorytetem jest zapewnienie wysokiej konwersji, tak aby nowo wdrożone kanały były rentowne i generowały realne korzyści biznesowe. Finalnie, przeprowadzamy pełną implementację wypracowanych rozwiązań u klienta, wspierając go na każdym etapie wdrożenia.
Jakie są korzyści współpracy z SellAbstract?
Mierzalne efekty
Dowozimy wyznaczone cele
Ułożone procesy sprzedażowe i marketigowe
Trafne strategie sprzedażowe i marketingowe oparte na mocnym źródle siły
Doskonałą orientacje w swoim rynku konkurencji - dzięki dokładnej analzie otwieramy nowe możliwości
Stabilna współpraca oparta na zaufaniu
Wzrost sprzedaży
Jak zwykle zaczynamy współprace z naszymi klientami w rozwoju sprzedaży w kanale nowoczesnym?
Większość naszych klientów rozpoczyna współpracę od warsztatu początkowego, który stanowi kluczowy fundament do optymalizacji sprzedaży i wyboru najbardziej efektywnej ścieżki naprawczej. Dzięki temu nasi klienci unikają nieefektywnego wydatkowania środków na działania, które nie przyniosłyby oczekiwanych rezultatów.
Warsztat początkowy
Analiza działań + analiza rynku konkurencji
Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego
Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych
Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.
Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.
Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.
Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły
Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.
Cena warsztatu w zależności od skali mieści się w przedziale 5000-7000 zł netto
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Dlaczego warto zaufać SellAbstract?
Na rynku działamy już przeszło 8 lat i przez ten czas widzieliśmy wiele ambitnych projektów, które nie miały prawa się powieść bez dobrze zaplanowanej strategii, widzieliśmy spektakularne porażki ale przede wszystkim wspólnie byliśmy świadkami i uczestnikami sukcesu.
Z naszego doświadczenia doskonale wiemy, że do dnia dzisiejszego wiele biznesów na rynku Polskim działa bez ułożonych procesów i zaplanowanych strategii co finalnie wpływa na niską sprzedaż i znaczne przepalanie budżetu.
Pomagamy wszystko układać w spójny proces przez co nasza praca wnosi do naszych klientów mierzalne efekty i przewidywalność.
Na początku współpracy trafnie diagnozujemy problem i wprowadzamy działania, które są rozwiązaniem przez co nigdy nie przepalmy budżetów, wręcz przeciwnie nasze działania wielokrotnie pomagały naszym klientom zaoszczędzić pieniądze.
Zobacz, jak pomogliśmy naszym klientom
Klient zgłosił się do nas z problemem niskiej jakości leadów generowanych przez dział marketingu, co przekładało się na niewystarczającą skuteczność sprzedaży. Na początku współpracy przeprowadziliśmy dogłębną analizę dotychczasowych działań marketingowych, które były realizowane bez spójnej strategii, z rozproszonym ukierunkowaniem na różne grupy docelowe. W ramach warsztatu początkowego wypracowaliśmy precyzyjny profil grupy docelowej oraz określiliśmy kluczowe osoby decyzyjne. Dzięki identyfikacji ich głównych wyzwań i obiekcji mogliśmy zaplanować działania marketingowe trafnie odpowiadające na ich potrzeby. Wdrożenie metody TAYA skierowanej na właściwy segment odbiorców zaowocowało znacznym wzrostem liczby leadów o wysokiej jakości, co bezpośrednio przełożyło się na wzrost wyników sprzedażowych klienta.
FAQ
Jesteśmy ekspertami w sprzedaży bezpośredniej. W swoim doświadczeniu zawodowym skupialiśmy się głównie na sprzedaży bezpośredniej, dlatego doskonale wiemy jak domknąć sprzedaż. Nie uczymy teorii ale praktyki i pokażemy jak skutecznie sprzedawać. Zdarta płyta, techniki manipulacyjne... Strach przed utratą jest silniejszy, niż siła posiadania...
Po poznaniu problemu z jakim boryka się nasz klient. W ustaleniu z kontrahentem przygotowujemy indywidulany program szkolenia. Skupiamy się przede wszystkim na tym, żeby uczestnicy szkolenia opanowali bardzo dobrze materiał i potrafili wykorzystywać nabyte umiejętności w praktyce. Warsztaty przeprowadzamy stacjonarnie w siedzibie klienta, bądź dojeżdżamy na uzgodnione wcześniej miejsce. Ciągle się rozwijamy, dlatego z duchem czasu możemy przeprowadzić warsztaty w trybie online.
Ze względu na bogate doświadczenie sprzedażowe z pierwszej ręki oraz ciągłym rozwoju, doskonale wiemy z jakimi problemami nasi klienci na co dzień się borykają. Jednym z wielu najczęściej poruszanych problemów, to m.in.:
- domykanie sprzedaży,
- budowanie relacji sprzedażowej z klientem,
- utrzymanie klienta,
- budowanie ofert sprzedażowych,
- i wiele innych ...
Staramy się dostosować naszą ofertę, aby w pełni odpowiadała naszemu zaangażowania w problem, który staramy się rozwiązać. Chcemy, żeby nasz klient miał od razu widoczne pozytywne efekty naszej pracy. Dlatego nasza oferta jest bardzo elastyczna i dopasowana do wielkości projektu. Bardzo chętnie przeprowadzamy warsztaty podczas meetingów firmowych, na które chętnie dojeżdżamy. Większość naszych klientów cyklicznie korzysta z przeprowadzanych przez nas warsztatów, często pełnimy rolę firmowego trenera sprzedaży.
- domykanie sprzedaży,
- budowanie relacji sprzedażowej z klientem,
- utrzymanie klienta,
- budowanie ofert sprzedażowych,
- i wiele innych ...
Sprzedaż poprzez opowiadanie historii
Każdy z nas lubi się z czymś utożsamić, nowoczesne metody sprzedaży opierają się m.in na storytelling sprzedaży. Prostymi słowami mówiąc sprzedajemy za pomocą historii. To doskonałe narzędzie do zbijania obiekcji klienta. Klient chce usłyszeć w opowiadanej historii podobny przypadek, w którym wskażemy mu rozwiązanie problemu klienta wykonane przez inne osoby, które zrobiły to już wcześniej. Kiedy na początku spotkałem się z storytelling myślałem, że to nie może działać. Nic bardziej mylnego, jeżeli w procesie sprzedaży opowiedzianą historię powiemy z pełnym przekonaniem, uczyni to cuda. Po prostu podchodzimy psychologicznie do obsługi klienta, a jak każdy zapewne wie psychologia w sprzedaży jak i techniki manipulacyjne w sprzedaży przynoszą duże wyniki sprzedażowe. Mówi się, że historie opowiadają, ale my jako eksperci sprzedażowi SellAbstract wyróżniamy przede wszystkim typ historii sprzedażowej.
Jak wykorzystać storytelling?
Storytelling przede wszystkim powinien nam pomóc w sprzedaży, a nie tylko historia ma podkreślić wartość naszego produktu, czy usługi. Dzięki skutecznej historii możemy domknąć sprzedaż u potencjalnego klienta już na pierwszej wizycie handlowej. Musimy wykorzystać opowiadanie historii do zdobycia potrzebnych nam celów, gdy już nabędziemy podstawowe umiejętności w tworzeniu dobrej historii, zobaczycie że nabyte umiejętności pomogą Wam nawet w życiu codziennym. Nie namawiamy oczywiście tutaj do tworzenia fikcyjnej historii w celu zbudowania alibi przed żoną, czy mężem, ale sami szczególnie po szkoleniu z storytelling w sprzedaży zobaczycie jak łatwo wasza sprzedaż będzie rosła w górę. Podczas dobrej historii produkt obroni się sam. Trzeba opowiedzieć klientom historię z pełnym przekonaniem podczas procesu zakupowego, a w krótkim czasie zobaczycie pierwsze pozytywne efekty takiego zabiegu.
Cel historii to budowanie zaufania
Zawsze celem historii powinno być budowanie zaufania, dlatego storytelling sprawdza się dobrze podczas zdobywania nowych klientów czy obszarów sprzedaży, czy nawet w budowaniu marki. Dzięki wykorzystaniu inspirujących historii możemy się utożsamić z konkretnym klientem. Klient chce usłyszeć historię w której usłyszy rozwiązanie dla swoich problemów, dzięki przypowieści, w której klient porówna doświadczenie innych osób w podobnym studium przypadku. Większość witryn internetowych przedsiębiorstw w swojej budowie ma rekomendacje, które oparte są na historii nawet podczas budowania sklepu internetowego warto zawrzeć rekomendacje na bazie storytelling. Klient lubi mieć gotowe rozwiązanie, na które sam wpadnie. Nie możemy używać bezpośrednio siły perswazji, aby wpłynąć na decyzje klienta, wtedy bardziej będziemy przypominać nachalnych sprzedawców z parkingów autostradowych, dotychczasowe wszystkie historie klientów powinny być dla nas inspirujące. Nasze storytelling w kliencie ma rozbudzić emocje, które ułatwią nam sprzedaż.
W procesie sprzedaży- umiejętność opowiadania historii
W procesie budowania historii musimy nabyć pewne umiejętności, abyśmy mogli tworzyć wiarygodne historie, podczas sprzedaży wykorzystać opowiadanie w taki sposób, aby klient mógł się z tym utożsamić. Opowiadanie historii wpływa na ostateczną decyzję klienta, dlatego warto tutaj poświęcić chwile na wypracowanie kunsztu storytelling. Przede wszystkim zanim zaczniemy korzystać z storytelling, powinniśmy zacząć od podstaw. Musimy dobrze czytać mowę ciała klienta, a nawet perswazyjnie swoją mową ciała wpływać na jego podświadomość. Podczas procesu zakupowego klienta jest on otwarty na wiele bodźców, a my jako handlowcy musimy wiedzieć na jakie i jak to możemy wykorzystać do sfinalizowania transakcji. Nawet gdy jeszcze nie opanujemy podstaw historie warto zastosować wśród swoich stałych klientów i sprawdzić co się stanie, czy potrafimy tworzyć prawdziwą historię, a może nawet fikcyjną historię i czy dzięki historii sprzedażowych nasz stały klient jest w stanie w danej chwili zamówić więcej. Nawet własne doświadczenie z waszym produktem opowiadane klientowi może mieć dużą wartość dodatnią, w krótkim czasie z SellAbstract zobaczysz, że opowiadanie inspirujących historii sprzedażowych naprawdę działa.
Jak tworzyć storytelling?
Eksperci SellAbstract uczą opowiadania historii, klient kupuje produkt my sprzedajemy mu historię, tak powinna wyglądać nowoczesna sprzedaż przedstawicieli handlowych. Handlowcy podczas swojej dotychczasowej pracy powinny budować bibliotekę historii na podstawie własnych doświadczeń z klientem. Podczas gdy nasz klient zaczyna wahać się w podjęciu finalnej decyzji, opowiedz prawdziwą historię, na bazie swoich doświadczeń z klientami, w której inny klient był w podobnej sytuacji ale zdecydował tak… i przyniosło mu taki pozytywny efekt … Jeżeli w storytelling będziesz przekonujący zobaczysz sam jakie przyniesie to dobre efekty. Historie klientów gromadzone naszym kajeciku mogą zaowocować podczas sprzedaż, pomogą nam w tworzeniu inspirujących historii sprzedażowych, czy budowania doświadczeń klienta. Dzięki opowiadaniu historii wzmocnimy naszą wiarygodność. Warto w codziennym życiu słuchać historii innych ludzi, aby zobaczyć jak wygląda ich konstrukcja i sprawdzić samemu czy jesteśmy w stanie zbadać ich wiarygodność, uwierzyć w nie. Opowiadania historii sprzedażowych są dla nas cennym źródłem wiedzy, warto skorzystać ze szkoleń specjalistów SellAbstract, podczas których eksperci sprzedaży pokażą jak dzięki dobrej historii, inspirujących historii sprzedażowych przyciągnąć klienta swoją opowieścią. Profesjonalne firmy doradczo-sprzedażowe stosują opowiadanie historii w celu zamknięcia sprzedaży, to ich kluczowy produkt w warsztatach sprzedażowych. Opowiadaniem historii marek możemy zdobyć zaufanie klienta, na którym zawsze będzie nam zależeć. Na podstawie zaufania możemy zbudować lojalność a to już prosta droga do historii sukcesu. W swoim procesie sprzedażowym historie warto mieć zawsze !
Storytelling w budowaniu marki
Nawet w budowie sklepu internetowego warto zawrzeć storytelling, podczas tworzenia marki, musimy przyciągnąć w jakiś sposób klientów. Dobrze opowiedziana historia, zawsze się sprzeda- customer hero. W trakcie tworzenia marki warto wykorzystać storytelling w swoim procesie sprzedażowym, klienci łatwiej podejmują decyzje, gdy wiedzą, że ktoś już to kupił, a jeszcze łatwiej podejmą decyzje zakupową, gdy dowiedzą się, że ktoś był w podobnej do nich sytuacji i wybrał nasz produkt. Naturą człowieka jest to że, w podejmowaniu ważnych decyzji lubi się utożsamiać z innymi ludźmi, na podstawie podobnych przypadków. Oczywiście nie zachęcamy to tworzenia fikcyjnych historii ale najlepsi handlowcy zazwyczaj stosują opowiadanie historii fikcyjnych do zwiększenia swojej sprzedaży Dzięki skutecznej historii nauczysz się jak domykać sprzedaż już na pierwszej wizycie handlowej. Zapraszamy na szkolenie Storytelling w SellAbstract!
Szukasz skutecznej firmy, która przeprowadzi warsztaty podczas firmowego wyjazdu?
Zgłoś się do nas! Przedstaw problem, który chcesz, żebyśmy rozwiązali! Dojeżdżamy do klienta!