B2C – co to jest?

B2C co to jest - SellAbstract

Definicja B2C

Ogólna definicja B2C jest prosta jak sama nazwa wskazuje B2C (business to consumer) to relacja pomiędzy firmą, a jej klientem końcowym. Skrót B2C najczęściej będzie się odnosił do firm, których klientem jest osoba, która nie działa na relacji biznesowej z tą firmą – B2C klienci detaliczni.

Sklep B2C

Na początku określmy czym się kierują klienci kupujący produkty na naszym sklepie internetowym. Bezpośrednia sprzedaż klientom indywidualnym oparta jest na psychologii. Klienci B2C częściej dokonują zakupu pod wpływem impulsu. Relacje z klientami w przypadku B2C muszą być oparte na języku korzyści, szczególnie wtedy kiedy nasza marka dopiero zaczyna stawiać pierwsze kroki. Pozyskiwanie klientów B2C jest trochę bardziej problematyczna prawnie, niż w przypadku klientów B2B. W B2C wykorzystanie danych klientów do celów marketingu B2C zawsze musi być wcześniej poprzedzone wyrażoną zgodą przez klientów B2C firmy. Marketing B2C powinien być mocno oparty na SEO oraz na początku drogi powinniśmy korzystać z ADS (płatnych reklam). W tym wypadku polecamy współpracę B2B z profesjonalistami. Zobacz naszą ofertę:

https://www.sellabstract.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-seo/

Jaki jest proces decyzyjny klienta B2C?

W B2C model biznesowy zazwyczaj oparty jest na budowaniu zaufania klientów do naszej marki. Tak samo w B2C przygotowanie ofert dla klientów jest bardzo ważne. Często sklepy B2C rywalizują ceną końcową produktu pomiędzy sobą. W B2C decyzje zakupowe klient podejmuje pod wpływem dwóch impulsów:

  • B2C zakup klienta spowodowany zaufaniem do marki – przywiązanie,
  • B2C zakup klienta spowodowany korzystną ceną końcową.

W B2C relacja biznesowa powinna być budowana na pozytywnych emocjach konsumenta związanych z naszą marką. W B2C klienci indywidualni poza wyżej wymienionym decyzjami zakupowymi często sugerują się impulsem, dlatego marketing B2C powinien być oparty na psychologii.

Podobieństwa B2B

Każdy z nas w życiu codziennym jest klientem końcowym, dlatego nikomu z nas nie są obce transakcje B2C z klientami. Tak w B2C proces zakupu nie może być nam obcy, tylko wcześniej patrzyliśmy na to zazwyczaj tylko z jednej perspektywy. Odpowiadając wcześniej na pytanie: B2C co to jest – skupmy się teraz na podobieństwo B2B. Podobnie jak w B2B relacje biznesowe są bardzo ważne, tak samo w B2C budowanie relacji z klientami to klucz do naszego sukcesu, a tym samym zwiększeniu sprzedaży B2C. W B2C proces sprzedaży oparty jest na budowanie silnej pozycji na rynku ale tak samo przecież robimy w relacji biznesowej B2B. Nowi klienci trafiają do nas poprzez zbudowanie silnego content marketingu B2C. W B2C lojalność klientów możemy budować na zasadzie stworzenia atrakcyjnego programu lojalnościowego, gdzie nagradzamy naszych stałych kontrahentów, a także zachęcamy nowych klientów do zakupu. Model B2B w tym wypadku dla stałych kontrahentów ma przewidziane atrakcyjne rabaty, a także wsparcie posprzedażowe, które jest bardzo ważne. W obu kanałach relacje obejmujące firmy i klientów powinniśmy kierować na uczciwości i zaufaniu. W e-commerce ważne są opinie, które wpływają na decyzje zakupowe, a w przypadku modelu B2B są to referencje, które mają takie same oddziaływanie. Oczekujemy, że zamówione produkty przyjdą do nas zgodnie ze specyfikacją, a firmy oferujące usługi spełnią nasze oczekiwania. W B2C sprzedaż usług często jest nawet bardziej wymagające, niż w B2B bo tutaj zazwyczaj nie mamy ściśle określonych oczekiwań klienta detalicznego. Usługi dla klientów końcowych mają szerszy zakres, niż w B2B dlatego zawsze dbajmy o jakość wykonanych przez nas usług. Model sprzedaży B2C może być poparty naszym doświadczeniem w modelu sprzedaży B2B.

Zadania B2C są podobne jak w przypadku B2B – dążymy do zbudowania silnej pozycji na rynku i osiągnięcia dużego dochodu ze sprzedaży. W B2C transakcje B2C z klientami są unormowanie w sposób szerszy prawnie, dlatego w B2C sprzedaż produktów wiąże się większym ryzykiem, tak samo w przypadku B2C usługi dla klientów końcowych.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż B2C zapraszamy do kontaktu: www.sellabstract.pl

Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?

Mierzalne efekty

Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja

Zaplanowany content zwiększający sprzedaż

Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji

Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe

Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje

Wzrost sprzedaży

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl

Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?

Spotify

Strona internetowa

Youtube

Instagram

LinkedIn

Facebook

TikTok

Działania bezpośrednie

Jak zwykle zaczynamy współprace?

Warsztat początkowy

01

Analiza działań + analiza rynku konkurencji

Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego

02

Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych

Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.

03

Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.

Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.

04

Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły

Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl