Sellabstract pozyskiwanie klientów interakcje

Case study – jak dla naszego klienta wykorzystaliśmy LinkedIn do pozyskiwania klientów jego konkurencji?

LinkendIn to taki bardziej rozbudowany Facebook różnica jest jedna, że jest skierowany dla świata biznesu. Na LinkedIn możemy spotkać ciekawe przemyślenia i te mniej ciekawe pisane tylko, żeby zwiększyć zasięgi. Być może przedstawiona przez nas metoda na pozyskiwanie klientów konkurencji nie będzie jakaś przełomowa, ale zapewniam prawie nikomu nie chce się tego robić, bo jest to bardzo czasochłonna metoda, a tu doskonale sprawdza się powiedzenie „im więcej pracy włożysz, tym więcej wyniesiesz z tego” – naprawdę jest to bardzo efektywne.

Przypadek Klienta

Firma produkcyjna powyżej 20 mln przychodu, produkująca części dla innych B2B. Dotychczas klient pozyskiwał klientów z ruchu organicznego i kampanii ADS. Na stronie internetowej miał zaimplementowaną identyfikacje odwiedzających witrynę (B2B). LinkedIn firmowy praktycznie nie był prowadzony, klient miał duże zaniedbania w obszarze social media – po prostu im nie ufał.

Oczekiwania klienta wobec SellAbstract

Przede wszystkim klient chciał ułożyć swój wewnętrzny marketing, wycisnąć z niego wszystko to co najlepsze i ułożyć w przemyślane procesy. Na początku współpracy rzucił nam wyzwanie na znalezienie nowych kanałów pozyskiwania klientów B2B.

Co SellAbstract zrobił na początku współpracy?

Warsztat początkowy to taki standard naszej pracy, dzięki niemu doskonale poznajemy firmę naszego klienta, także specyfikę branży, w której działa. Warsztat początkowy daje dużo korzyści naszym klientów jest takim fundamentem, na którym można później wybudować stabilny budynek (firmę). Co zrobiliśmy:
-określiliśmy grupę docelową najlepiej dopasowaną pod produkty klienta,
-określiliśmy osoby decyzyjne w grupach docelowych ich problemy, wyzwania, obiekcje,
-przeanalizowaliśmy ścieżkę zakupową produktów klienta,
-przeanalizowaliśmy konkurencje i opracowaliśmy propozycje wartości, która buduje przewagę konkurencyjną, a także jest odpowiedzią na problemy, wyzwania, obiekcje.

Przejdźmy do meritum

Nie chcemy tutaj opisywać dokładnie całej naszej pracy, ale skupić się na temacie naszego Case Study. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy bardziej nie wykorzystali analizy konkurencji naszego klienta.
Nasza analiza konkurencji jest bardzo szczegółowa i dotyka wielu tematów, które są bardzo istotne do dalszego projektowania strategii marketingowej i strategii sprzedażowej.

LinkedIn czy można pozyskiwać klientów konkurencji bez prowadzenia wypasionego profilu firmowego?

Oczywiście można i tutaj przechodzimy do meritum naszego case – jak to zrobić?
Podczas analizy konkurencji klienta przeanalizowaliśmy ich profile firmowe na LinkedIn oraz profile zespołu wchodzącego w skład konkurencji. Zwracaliśmy szczególną uwagę na interakcje osób z grupy docelowej klienta, które wchodzą w interakcje z profilami firmowymi konkurencji, a także profilami pracowników konkurencji.

Następnie wszystkie takie osoby wyciągnęliśmy do jednego pliku i okazało się, że zdecydowana większość osób to osoby decyzyjne, które wcześniej określiliśmy w warsztacie początkowym.

Co zrobiliśmy dalej?

Korzystając ze specjalistycznych narzędzi marketingowych uzupełniliśmy nasz plik o adresy e-mail oraz o dokładną analizę osób (jaką firmę reprezentuje, czym się zajmują, co ich wyróżnia).

Korzystając z narzędzia do mass mailingu przygotowaliśmy spersonalizowaną kampanie mailingową wraz z automatycznymi sekwencjami (followup) i puściliśmy ją w świat.

Jakie były efekty

Efektów kampanii od początku byliśmy pewni. Przecież wcześniej włożyliśmy ogrom pracy w analizę konkurencji, a także wypracowanie propozycji wartości klienta, tak aby budowała przewagę konkurencyjną i była odpowiedzią na problemy, wyzwania, obiekcje osób decyzyjnych z jego grupy docelowej.

Klient z naszej kampanii pozyskał 60% klientów, którzy dotychczas wchodzili w interakcje z jego konkurencją.

Czy było warto?

Nasz klient jest bardzo zadowolony z działań i dzięki takiemu małemu sukcesowi współpracujemy z nim dalej i rozszerzamy współpracę o nowe kanały, a my dzięki temu mogliśmy udowodnić, że nie tylko wypasiony profil firmowy na LinkedIn, ani najlepiej opracowana marka osobista może przynosić wartościowe leady – liczą się szczegóły! Skorzystaj z naszej darmowej konsultacji!

Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?

Mierzalne efekty

Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja

Zaplanowany content zwiększający sprzedaż

Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji

Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe

Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje

Wzrost sprzedaży

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl

Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?

Spotify

Strona internetowa

Youtube

Instagram

LinkedIn

Facebook

TikTok

Działania bezpośrednie

Jak zwykle zaczynamy współprace?

Warsztat początkowy

01

Analiza działań + analiza rynku konkurencji

Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego

02

Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych

Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.

03

Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.

Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.

04

Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły

Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl