Co to jest marketing mix?

marketing mix - sellabstract

Co to jest marketing mix?

Marketing mix jest przydatny podczas wprowadzania produktów i usług na rynek. Jest to pewna koncepcja, która pomaga tworzyć strategię marketingową poprzez skuteczne działania marketingowe. Jej podstawowym elementem marketingu jest koncepcja 4p. Skupiająca się na punkcie widzenia od strony przedsiębiorstwa, a w ostatnim czasie co raz bardziej jest stosowana koncepcja 4c marketing, która skupia się na perspektywie klienta.

https://www.sellabstract.pl/doradztwo-marketingowe/

4p marketing

Pierwsza koncepcja 4p została stworzona w latach 60 XX wieku przez Edmunda McCarth’ego. Opiera się na 4 filarach:

  • produktów i usług – szczegółowa analiza produktu i usług, określając przy tym podstawowe funkcje przydatne dla konsumentów, dodatkowo opieramy to analizą konkurencji,
  • cena – cena w marketingu mix musi być na tyle atrakcyjna dla konsumenta, żeby zachęciła go do kupna. Swoje działania musimy poprzedzić analizą konkurencji, dzięki czemu nasza polityka cenowa będzie adekwatna do możliwości rynku,
  • dystrybucja – convenience for customers (wygoda dla klientów), nasze usługi i produkty muszą być łatwo dostępne dla klienta i samo kupno powinno konsumentowi sprawiać wiele przyjemności,
  • promocja – analiza produktu umożliwia nam stworzyć atrakcyjne promocje dla klientów, a nasza polityka cenowa powinna być na tyle elastyczna, żebyśmy mogli okresowo przeprowadzać atrakcyjne rabaty.

https://www.sellabstract.pl/lead-co-to-jest-zamow/

4c marketing

W 1990 roku koncepcje marketingu mix odświeżył nieco Robert Lauterborn. Zaproponował opracowanie strategii marketingowej z perspektywy klienta. Zaproponowana koncepcja mixu składała się z:

  • potrzeby i pragnienia klienta – klient muszą mieć korzyści z zakupu naszych produktów i usług,
  • koszty dla konsumenta – nasz produkt i usługa powinna być na tyle elastyczna, żeby nasza polityka cenowa była atrakcyjna dla możliwości finansowych konsumentów,
  • wygoda zakupu – convenience for customers – analogicznie jak w przypadku dystrybucji z 4p, klient powinien odczuwać komfort podczas zakupu, dzięki czemu ponownie dokona zakupu,
  • komunikacja – przekaz informacyjny, firma informuje od swoich produktach, a także jest na bieżąco z opiniami, dzięki czemu może wprowadzać udogodnienia, które będą przyjaźnie zaakceptowane przez konsumentów.

Podsumowanie – produkt, cena – to nie wszystko

Z przedstawionych powyżej koncepcji możemy stwierdzić, że w marketingu produkt, cena to nie wszystko. Skuteczne działania marketingowe wymagają skupienia się na potrzebach konsumenta. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi innymi wpisami:

https://www.sellabstract.pl/blog/

Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?

Mierzalne efekty

Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja

Zaplanowany content zwiększający sprzedaż

Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji

Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe

Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje

Wzrost sprzedaży

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl

Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?

Spotify

Strona internetowa

Youtube

Instagram

LinkedIn

Facebook

TikTok

Działania bezpośrednie

Jak zwykle zaczynamy współprace?

Warsztat początkowy

01

Analiza działań + analiza rynku konkurencji

Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego

02

Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych

Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.

03

Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.

Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.

04

Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły

Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl