Czy email marketing to skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów?

salesmanago Sellabstract mailing

Czy email marketing to skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów?

Każdy handlowiec zaczynał kiedyś od wysyłania wiadomości email i powoli uczył się na błędach skutecznego mailingu. Odbiorcy emaili codziennie na swoje skrzynki otrzymują masę wiadomości (mass mailing), dlatego skuteczny e-mail powinien czymś się wyróżnić i zachęcić odbiorce do prowadzenia rozmowy. Na rynku pojawią się co raz bardziej rozbudowane narzędzia do e-mail marketingu, my zdecydowanie polecamy rozwiązanie Salesmanago, które pomoże nam zautomatyzować marketing oraz dobrać odpowiednie grupy docelowe.

https://www.salesmanago.pl/info/registerpro.htm?utm_source=partner&utm_medium=free_trial&utm_campaign=Sellasist

Kampania mailingowa

Prowadzenie kampanii mailingowych do klientów B2B i B2C wyraźnie pokazuje nam, że trendy odbiorców znacznie się od siebie różnią. W przypadku email marketingu skierowanej do grupy docelowej B2C, klienci często podejmują decyzje pod wpływem impulsu – emocji. Natomiast marketing e-mailowy ukierunkowany na B2B pokazuje nam, że odbiorca emaili podejmuje decyzje bardziej rozsądniej i kluczowe jest tutaj zbudowanie zaufania i dobrej relacji z potencjalnym klientem.

Od czego zacząć masową wysyłkę maili?

Skuteczny e-mail marketing zaczyna się od wyselekcjonowania odbiorców emaili, od stworzenia listy mailingowej. W przypadku B2B email mailing nie może być własny do przypadkowych firm. Skuteczne kampanie mailingowe są zawsze poprzedzone wywiadem na temat odbiorcy emaili, a także są spersonalizowane. Największą rolę odgrywa tutaj zautomatyzowany mailing marketingowy, który w zależności od reakcji naszego odbiorcy emaili, automatycznie według strategii zacznie wysyłać wiadomości email. Narzędzia email marketingowe bardzo dobrze są rozbudowane w liderze automatyzacji marketingu – Salesmanago. Zachęcamy do skorzystania z darmowego demo:

https://tiny.pl/ckw41

Listy mailingowe

Tak jak wcześniej wspominaliśmy email marketing bez listy mailingowej nie wystartuje i jest ona jednym z ważniejszych czynników jaki wpływa na skuteczność email marketingu. Warto jej poświęcić więcej czasu na zbudowanie listy kontaktów i sprawdzenia trendów naszych odbiorców wiadomości. Podczas tworzenia kampanii mailingowych skupmy się na naszych odbiorcach. W przypadku B2B nasze wiadomości mają zachęcić odbiorcę do kontaktu i nawiązania z nami relacji biznesowej, dlatego kluczowe jest spersonalizowanie wiadomości nie tylko o imię ale także o wstęp, w którym udowadniamy odbiorcy naszą wiedzę na temat jego firmy. Codziennie w całej Polsce wysyłane są tysiące kampanii mailingowych – mass mailingu, dlatego z doświadczenia wiemy, że spersonalizowany wstęp nie będzie kolejnym mailem, który trafi do kosza, a co gorsza do spamu. Czy skuteczny mailing w B2B zależy od wysłania jej do odpowiedniej buyer persony? Jak najbardziej tak ale na szczęście na rynku jest wiele platform, które pomagają nam znaleźć adresy e-mail do kluczowych osób. Zdecydowanie polecamy narzędzie DMSALES, gdzie w prosty sposób możemy pozyskać leady B2B do przeprowadzenia kampanii mailingowych:

https://easl.ink/0fMmJ

Na czym się skupić podczas tworzenia kampanii e – mail marketingowych?

Najlepsze kampanie mailingowe uczyły się na własnych błędach, poniżej postaramy się wypisać kluczowe wskazówki, które pomogą zwiększyć skuteczność email marketingu:

  • wyselekcjonowane listy mailingowe – w przypadku B2B do każdego przez nas oferowanego produktu musimy trafić do odpowiedniej firmy, której nasz produkt realnie pomoże. Musimy dokładnie przeanalizować trendy zakupowe naszego odbiorcy oraz uzyskać adresy e-mail do buyer persony,
  • skupmy się na temacie wiadomości email – w przypadku B2B zdecydowanie więcej odrzuceń jest, gdy w temacie wiadomości email od razu sprzedajemy, nie róbmy tego błędu. Najpierw zainteresujmy potencjalnego klienta, stosujmy krótkie tematy,
  • spersonalizujmy email mailing – niech odbiorca wiadomości poczuje, że wiadomość została wysłana tylko do niego,
  • wykonujemy testy kampanii mailingowych, im więcej testów wykonamy tym nasza skuteczność email marketingu będzie większa,
  • Analityka e-mail zwiększa naszą wiedzę na temat naszych kampanii mailingowych. Analityka e-mail to nie tylko cenne źródło wiedze ale także wskazówki jaką drogę powinniśmy obrać,
  • wysoka liczba wysyłanych emaili, które są odpowiednio przygotowane zawsze zwiększa naszą szanse powodzenia,
  • wykorzystujmy sprawdzone narzędzia do e-mail marketingu – mass mailingu. Zdecydowanie polecamy rozwiązanie Salesmanago,
  • wykorzystujemy narzędzia komunikacji oparte na AI. Eksperci e-mail marketingu sądzą, że przyszłość e-mail marketingu w dużej roli będzie zależało od tempa i rozwoju sztucznej inteligencji.

Czym jest email design studio?

W Salesmanago email design studio to narzędzie email marketingowe, które pozwala budować angaż klientów i zwiększać konwersje przy budowanie relacji z klientami. Korzyści e-mail marketingu w tym wypadku są bardzo duże i każdego zachęcamy do sprobowania własnych sił:

https://www.sellabstract.pl/kontakt/

Czego nie robić podczas wysyłania kampanii mailingowych?

Projekt kampanii e-mail marketingowych powinien być zawsze dobrze przemyślany. Marketing mailowy już od początku popularyzacji internetu był bardzo popularny, wtedy zaczęły się rodzić pierwsze e-mail reklamy oraz systemy e-mail, które służyły do masowej wysyłki e-maili – mass mailingu. Poniżej wskażmy kategoryczne zakazy, czego nie możemy robić podczas kampanii e-mail marketingowych:

  • W przypadku B2C budować bazę adresową na losowych adresach e-mail – RODO!,
  • W przypadku B2C wysyłać newslettera bez zgody odbiorcy – RODO!,
  • Korzystać z niesprawdzonych aplikacji do e-mail marketingu,
  • Nie możemy ukrywać możliwości wypisania z newslettera (reklama za przyzwoleniem),
  • Wysyłać nieprzemyślany mass mailing, sama masowa wysyłka maili nie spełni naszych oczekiwań,
  • E-mail reklamy bez personalizacji odbiorcy,
  • Opierać swój skuteczny e-mail marketing na typowym spamie,
  • Tworzyć marketing mailowy bez pomysłu dotarcia do naszego odbiorcy,
  • Nie analizować wyników kampanii mailingowych,
  • Zlecać prowadzenie kampanii mailingowych firmą, które mają złe referencje,
  • Korzystać z systemów e-mail o niskim współczynniku dostarczenia,
  • Być obojętnym na seo oraz e-mail marketing. Już w naszym poprzednich blogach wspominaliśmy jak ważne jest SEO i jak może nam zwiększyć odbiorców:

    https://www.sellabstract.pl/doradztwo-marketingowe-kompleksowy-przewodnik/

To tylko kilka ważniejszych błędów jakich zawsze powinniśmy unikać tworzenia kampanii mailingowych, pamiętajmy że liczba wysyłanych emaili nie zawsze musi się przekładać na nasz sukces.

Jakie są główne korzyści e-mail marketingu?

Dobrze przemyślana i poprowadzona kampania mailingowa może nam przyciągnąć dodatkowych klientów oraz zbudować wartość naszej marki. Tak jak wspominaliśmy najlepsze kampanie mailingowe są spersonalizowane i otwarte na oczekiwania klientów. Firmy dzięki kampanii e-mail marketingowych przyciągają klientów oraz zatrzymują ich na dłużej, dlatego warto inwestować w odpowiednie narzędzie email marketingowe.

https://www.sellabstract.pl/darmowa-konsultacja/

Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?

Mierzalne efekty

Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja

Zaplanowany content zwiększający sprzedaż

Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji

Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe

Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje

Wzrost sprzedaży

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl

Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?

Spotify

Strona internetowa

Youtube

Instagram

LinkedIn

Facebook

TikTok

Działania bezpośrednie

Jak zwykle zaczynamy współprace?

Warsztat początkowy

01

Analiza działań + analiza rynku konkurencji

Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego

02

Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych

Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.

03

Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.

Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.

04

Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły

Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl