Jak sprzedawać system POS?
Jak sprzedawać system POS?
Co to jest system POS?
Na początku odpowiedzmy czym jest system POS? W szerokim znaczeniu jest to zestaw narzędzi informatycznych składających się zazwyczaj z drukarki fiskalnej, ekranu dotykowego, oprogramowania systemu, umożliwiający sprzedaż detaliczną. Częstym dodatkiem do systemu sprzedaży POS jest terminal płatniczy. W wąskim znaczeniu najczęściej system POS spotkamy w lokalach gastronomii jako oprogramowanie gastronomiczne ułatwiające pracę.
Korzyści z systemu POS
Nowoczesny system POS jest rozwiązaniem problemów dla właścicieli punktów sprzedaży. Podstawowa funkcja kas fiskalnych jak rejestrowanie sprzedaży powoli jest wyparta przez nowoczesne systemy POS. Dzisiaj POS to zarządzanie systemem sprzedaży z dowolnego miejsca na świecie. Praktycznie każde POS ma dostęp do chmury, gdzie właściciel lokalu w dowolnym miejscu na świecie może sprawdzać bilans sprzedaży, czy sprawdzać ilość aktualnie zarezerwowanych stolików.
Obsługa kelnerska przy systemach POS jest o wiele prostsza i wydajniejsza. Kelnerzy mogą przyjmować zamówienia na telefonach lub na tablecie kelnerskim. Także sam klient może zamawiać jedzenie skanując wyłącznie kod QR.
Program magazynowy ułatwia inwentaryzacje, a skonstruowane przez nas receptury (ilość składników wykorzystywanych do sporządzenia dania) pozwalają nam automatyczne generowane zamówienia do dostawców.
Jaki system POS dla gastronomii?
Na rynku jest wiele dostępnych systemów POS. Od systemów gdzie dożywotnie jednorazową opłatą kupujemy licencje, aż po systemy POS gdzie płatność jest w ramach miesięcznej subskrypcji. W przypadku tych drugi miesięczna subskrypcja ma swoje zalety – program jest na bieżąco aktualizowany i działa z duchem czasu. Jaki system POS wybrać? Oto przykładowy ranking systemów POS – sprzedawanych w ramach subskrypcji (kolejność jest przypadkowa):
- GoPOS – system oprogramowaniem GoPOS oferuje swoim użytkownikom wiele korzyści z systemu POS (warto podkreślić: aplikacja dla kierowców, możliwość zamawiania poprzez kod QR, automatyczne generowanie strony do zamawiania jedzenia, samoobsługowy kiosk, scalanie zamówień z innych delivery na jednym tablecie, integracje hotelowe),
- POSbistro – prosty, intuicyjny w obsłudze (z funkcji warto podkreślić: obsługa kelnerska na smartwatch, aplikacja dla kierowców, integracje systemu POS z większymi delivery, zamawianie online, wirtualny asystent),
- Dotykacka – system kasowy dotykačka to intuicyjny system sprzedaży POS, same wdrożenie programu nie jest czasochłonne, a producent wprowadza co raz nowsze aktualizacje i integracje z delivery. Ekrany systemu Dotykacka zasługują na pochwałę, są solidnie wykonane i odporne na warunki gastronomii. Z funkcji (warto podkreślić: mobilny kelner, wirtualny asystent, integracje z Restimo).
Wybierając system sprzedaży POS powinniśmy się skupić na funkcjach systemu POS, które będą dla nas przydatne. Dobry system POS ma wsparcie supportu 24/7. Oprogramowanie gastronomiczne i system POS powinny tworzyć jedność, dlatego ważne są integracje systemu POS z innymi programami. Naszym zdaniem nie ma sensu robić rankingu systemów POS dla gastronomii, bo w większości współczesne systemy POS są bardzo do siebie podobne. Eksperci SellAbstract służą pomocą w wyborze systemu POS. Zapraszamy do kontaktu:
https://www.sellabstract.pl/kontakt/
Monitor do POS
Postaw na dotykowe terminale POS znacznie skracają czas obsługi kelnerskiej i są intuicyjne w obsłudze systemu POS. Nowoczesne aplikacje POS większości oparte są na środowisku Android, dzięki czemu dotykowe terminale POS są tańsze, niż te oparte na Windowsie.
Atrakcyjne ceny na systemy POS
Niezawodny system POS dla gastronomii – producenci zazwyczaj proponują 2 rodzaje płatności:
- płatność jednorazowa – wykupujemy dożywotnie licencje na oprogramowanie gastronomiczne i system POS. Nie musimy co miesiąc płacić za użytkowanie, zazwyczaj cena startowa jest dosyć wysoka. Minusem tego rozwiązania jest upływ czasu. Programy szybko się starzeją i nie nadążają za duchem czasu, a przeważnie aktualizacje programu POS są płatne i nie należą do tanich,
- płatność miesięczna – subskrypcja – płacimy co miesiąc ale dzięki czemu nie musimy płacić za aktualizacje, a program POS jest wzbogacany na bieżąco o trendy, które ułatwiają pracę właścicielom i obsłudze lokalu gastronomii.
Możliwości systemów POS
System obsługi gastronomii musi na co dzień ułatwiać pracę obsłudze systemu POS i dawać właścicielom biznesu zdalną kontrolę. Kiedyś w sklepach spożywczych rewolucje wprowadził skaner kodów kreskowych, a dzisiaj w branży Horeca wprowadza to środowisko i branża systemu POS. POS na stanowisku sprzedaży to nie tylko kasa fiskalna ale Twój kompletny menadżer, który będzie przedstawiał Ci dane i sprawdzał, czy Twoja działalność jest rentowna. System POS ułatwia pracę kelnerów i za pomocą tabletów kelnerskich może przyjmować zamówienia prosto ze stolika klienta. Zalety systemu POS opisywaliśmy powyżej, warto jednak podkreślić że wprowadzenie POS znacznie wpłynie na czas i jakość obsługi kelnerskiej. POS pozwala kontrolować nasze stany magazynowe i informować nas z wyprzedzeniem o możliwych brakach w towarze. Dzięki zakupie systemu POS poprawia się komunikacja pomiędzy kelnerami, a kuchnią. Nasz program sprzedażowy POS a sklep internetowy zintegrują się w jedność. Nasi goście będą mogli zamawiać produkty na naszym sklepie internetowym, a zamówienia bezpośrednio będą wpadać do naszego POSu.
Jak sprzedawać oprogramowanie gastronomiczne i system POS?
Na początku musimy wykonać dobry wywiad z naszym potencjalnym klientem i zrozumieć potrzeby naszego klienta. Nasz niezawodny system POS dla gastronomii ma ułatwić pracę i uporządkować procesy.
Jaki system POS wybrać – wizyty terenowe
Prezentacje online nigdy nie zastąpią fizycznego pokazania na żywo systemu sprzedaży POS. Na własnym przykładzie potencjalny klient może zobaczyć jak nasz POS rozwiązuje jego problemy. Większość użytkowników nie zna pełnego zastosowania systemu POS, a wszystko to jest związane z niedokładnym onboardingiem, dlatego wśród producentów POS rośnie współczynnik odrzuceń. Terenowy ekspert sprzedaży od ręki zrozumie problemy potencjalnego klienta i na żywo pokaże, jak prezentowany przez niego system sprzedaży POS może je rozwiązać.
Nasi eksperci SellAbstract oferują usługi external sales i poprzez wizyty terenowe mogą sprzedawać rozwiązania POS. Zachęcamy do współpracy:
Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?
Mierzalne efekty
Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja
Zaplanowany content zwiększający sprzedaż
Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji
Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe
Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje
Wzrost sprzedaży
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?
Spotify
Strona internetowa
Youtube
TikTok
Działania bezpośrednie
Jak zwykle zaczynamy współprace?
Warsztat początkowy
Analiza działań + analiza rynku konkurencji
Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego
Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych
Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.
Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.
Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.
Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły
Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Szukasz odpowiedniego systemu POS dla siebie?
Skontaktuj się z nami! Nasi doradcy wysłuchają na czym Ci zależy i dobiorą dla Ciebie najkorzystniejszy system POS!