Jak zostać przedstawicielem handlowym?
Jak zostać przedstawicielem handlowym?
Praca: przedstawiciel handlowy niesie ze sobą wiele korzyści, a także przyjemności. Niesie ze sobą wiele czynników stresujących, musimy ciągle gonić za targetem, dlatego przed podjęciem pracy jako przedstawiciel handlowy warto posiadać takie cechy przedstawiciela handlowego jak:
- sumienność – obowiązki przedstawicieli handlowych są bardzo rozległe, dlatego musimy mieć mocną samodzielność,
- odporność na stres – realizacja planów sprzedażowych w w wyznaczonym terminie, zawsze może być stresująca dla potencjalnego przedstawiciela handlowego,
- otwartość na nawiązywanie kontaktów – to praca gdzie pozyskiwanie nowych klientów to bardzo ważna umiejętność przedstawiciela handlowego, dlatego nie powinniśmy mieć z tym problemów,
- wyrozumiałość – prowadzenie negocjacji handlowych wymaga od przedstawiciela handlowego zrozumienia potrzeby klientów, dlatego nie możemy nachalnie sprzedawać – umiejętność negocjacji,
- zainteresowanie psychologią człowieka – znając solidne podstawy psychologii łatwiej nam przychodzi budowanie relacji z naszymi klientami.
https://www.sellabstract.pl/warsztaty-sprzedazowe/
Czym zajmuje się w pracy jako przedstawiciel handlowy?
Na rynku jest wiele ofert pracy jako przedstawiciel handlowy, a czym zajmuje się w pracy na co dzień? Praca z zawodem przedstawiciela handlowego to nieustanny kontakt z człowiekiem, prezentowanie ofert handlowych, aktywne pozyskiwanie klientów, aż dochodzimy meritum – do sprzedaży klientom produktów. Od tego czy będziesz dobrym PH zależy jak bardzo lubisz pracę w terenie i jakie cechy i predyspozycje posiadasz:
- umiejętności twarde – łatwo mierzalne, których można szybko nauczyć się na kursach, warsztatach, w szkole,
- umiejętności miękkie – trudno mierzalne – zdolności osobiste, interpersonalne, np łatwość nawiązywania kontaktów zaliczymy do umiejętności miękkich.
Sprzedaż produktów jako przedstawiciel handlowy to jedno z największych obowiązków przedstawicieli handlowych, dlatego w przypadku przedstawicieli handlowych bez doświadczenia warto nie popełniać kluczowych błędów. Nigdy nie możemy spocząć na laurach ale ciągle aktywnie pozyskiwać nowych klientów. Warto uczestniczyć w warsztatach sprzedażowych, gdzie nauczymy się naprawdę jak skutecznie sprzedawać. W ofercie SellAbstract często prowadzimy warsztaty sprzedażowe, gdzie skupiamy się na problemie Zleceniodawcy i wskazujemy rozwiązanie. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą:
Wymagania pracodawców
Zwykle oferty pracy dla przedstawiciela handlowego zawierają podstawowe wymagania pracodawców, zachęcamy jednak do bezpośredniego skontaktowania się z pracodawcom w celu dopytania o szczegóły. Dzięki czemu postawi nas to w pozytywnym świetle i nie będzie to kolejne z wielu CV przedstawiciela handlowego. Pracodawcy zwykle mocno stawiają w ogłoszeniu na przedstawienie obowiązków przedstawiciela handlowego, to dobra strategia przez co w przyszłości możemy uniknąć wiele nieporozumień. W większości firm handlowych tworzenie ofert -przygotowywanie ofert handlowych – to kompetencja działu marketingu. Rolą PH jest dopasowanie oferty pod potrzebę klienta, a praca w dziale handlowym polega na nieustannym pozyskiwaniu nowych klientów.
Zachęcamy do skorzystania z usługi SellAbstract – zdobywania nowych rynków regionu – usługa szczególna sprawdza się, gdy firma wchodzi na nowy region z zerową bazą klientów. Nasi eksperci sprzedaży SellAbstract zajmują się pozyskiwaniem nowych klientów w wyznaczonym przez Zleceniodawce terenie, dzięki czemu skraca się czas wdrożenia przyszłego regionalnego przedstawiciela handlowego. Zostawiamy go z gotową bazą klientów, którzy już zamawiają towar/usługę. Więcej na:
https://www.sellabstract.pl/zdobywanie-nowych-rynkow-regionu/
Aktywna sprzedaż na czym polega?
Przedstawiciele handlowi nie mogą ciągle bazować swojej sprzedaży na stałych klientach. W firmach handlowych powinny być wyznaczane cele sprzedażowe przedstawiciela handlowego, gdzie premiowane będzie cykliczne pozyskiwanie nowych klientów. Narzędzia pracy przedstawiciela handlowego powinny być rozwinięte o nowoczesne narzędzia do prospectingu. Co umożliwi PH jeszcze aktywniejszą sprzedaż i skróci czas pracy w terenie. SellAbstract jako firma zajmująca się profesjonalnie Prospectingiem, na zlecenie Zleceniodawców pozyskujemy ciepłe leady. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą:
https://www.sellabstract.pl/lead-co-to-jest-zamow/
Dlaczego warto zostać PH?
Praca przedstawiciela handlowego polega na kontakcie z ludźmi, jeśli tylko to lubisz na pewno się odnajdziesz w tej pracy. Zarobki przedstawiciela handlowego zwykle też nie należą do najmniejszych, wyznacznikiem zarobków przedstawicieli handlowych jest wysokość sprzedaży. Zazwyczaj poza podstawą PH mają prowizje od sprzedaży. Oczywiście jest wiele innych korzyści, takich jak benefity pozapłacowe dla PH w postaci służbowego samochodu, karty Multisport itp. Codzienna praca przedstawiciela handlowego jest przeciwieństwem monotonii, każdy klient jest inny, na pewno w tej pracy nie będziemy się nudzić, dlatego warto zostać przedstawicielem handlowym.
Jak nim zostać?
Przedstawiciel handlowy bez doświadczenia z góry nigdy nie jest skazany na porażkę, każdy kiedyś z nas uczył się tego zawodu. Początkujący przedstawiciel handlowy czasami jest nawet lepszym kandydatem od bardziej doświadczonych PH, bo nie popełnia wyuczonych błędów i zwykle ma wysoką motywacje, aby chłonąć wiedzę. Co powinieneś wiedzieć o przyszłym pracodawcy? Przede wszystkim zapisz tę ofertę pracy i zaczynaj wyszukiwać jak najwięcej informacji na temat Twojego przyszłego pracodawcy. CV i list motywacyjny to nie wszystko, zastanów się jak chcesz budować bazę klientów. Dobry przedstawiciel handlowy idąc na rozmowę o pracę zawsze ma na to odpowiedź. Praca z początkującym przedstawicielem firmy to też duże ryzyko dla pracodawcy, dlatego budowanie relacji zacznij od budowania relacji z Twoim pracodawcom. Udowodnij mu, że posiadasz niezbędne predyspozycje zawodowe, a Twoja komunikatywność będzie miała szanse nadrobić braki kompetencyjne.
Przeczytaj nasze pozostałe Blogi – zdobędziesz cenną wiedzę:
Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?
Mierzalne efekty
Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja
Zaplanowany content zwiększający sprzedaż
Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji
Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe
Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje
Wzrost sprzedaży
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?
Spotify
Strona internetowa
Youtube
TikTok
Działania bezpośrednie
Jak zwykle zaczynamy współprace?
Warsztat początkowy
Analiza działań + analiza rynku konkurencji
Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego
Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych
Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.
Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.
Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.
Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły
Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Szukasz wartościowych warsztatów?
Przedstaw nam Swój problem i umów się na bezpłatną konsultacje!