narzędzia marketingowe - sellabstract

Narzędzia marketingowe – Jakie narzędzia marketingowe wykorzystać?

Współpracując z firmami często osoby decyzyjne zadają nam pytania, jakie narzędzia marketingowe jeszcze w naszej firmie możemy wykorzystać? Może wypromujemy naszą firmę/usługę bardziej wśród mediów społecznościowych, przecież na mediach społecznościowych jest najwięcej ludzi, może zdecydujemy się na specjalistyczne narzędzia marketingowe, a może pójdziemy tradycyjnymi ścieżkami?

Narzędzia marketingowe są przeróżne i nasze wszelkie działania marketingowe staramy się wykorzystać do maksimum, dokładnie przy tym analizując dane wcześniej zgromadzone stawiając nacisk na budowania relacji.

Narzędzie marketingowe w postaci SEO – pojaw się w wyszukiwarce Google

Czyli strona internetowa, czy nie jest to najlepsze możliwe kompleksowe narzędzie marketingowe? Dla niektórych tak, dla niektórych nie, wszystko zależy od umiejętności tworzenia treści i jej optymalizacji.

Narzędzie marketingowe, w którym niekiedy zastanawiamy się jaki schemat obrać, jaki content plan słów wybrać, gdzie chcemy tak naprawdę się znaleźć. Tutaj potrzebujemy dokładnej analizy zachowań użytkowników, czy ogólnie analizy ruchu. A jakie narzędzia analityczne możemy tutaj wykorzystać?
Na pierwszy ogień korzystając z darmowego narzędzia marketingowego w postaci Google Search Console wraz z Google Analytics (monitorowanie zachowań klientów na stronie) czy Google Trends (monitorowanie wyników słów kluczowych) połączony przy użyciu narzędzia własnej wyobraźni – Content Marketing. Łącząc to wszystko szykujemy się do wystrzelenia w wynikach wyszukiwania Google.

Content Marketing wymaga codziennej pracy, optymalizacji (tak samo na urządzeniach mobilnych), dbania o jego skuteczność, wartościowych treści, które są kluczowe w procesie pozyskiwania klientów, nie potrzebujemy tutaj zaawansowanych narzędzi, jest to stosunkowo niedrogi koszt aby zwiększyć zaangażowanie oraz swiadomość własnej firmy czy marki. Także pamietajmy, dzięki analizie strony konkurentów i analizy słów kluczowych i odpowiednim jego doborze, przy odpowiedniej analizie działań marketingowych możemy cieszyć się stałym procesem generowania leadów.

Chcesz dobrać u siebie w firmie idealne narzędzia marketingowe?
Zgłoś się do nas, pokierujemy Ciebie i Twoją firmą po naszemu

Podstawowe narzędzia marketingowe do analizy ruchu

Google Search Console

Google Search Console – bez tego nie jesteśmy w stanie prowadzić działań marketingowych na naszej witrynie. Ogromna baza, która pozwala nam na generowania raportów, analizy wyświetleń, naszej pozycji strony bądź poszczególnych podstron czy mierzenia skuteczności.

Google Analytics 4 – must have w dzisiejszych czasach, każda firma musi posiadać wiedzę na temat swoich użytkowników na stronie, pozwala to narzędzie na analizę zachowań użytkowników w czasie rzeczywistym, monitoruje również zaangażowanie użytkowników czy analizę wyników kampanii Google Ads.

Te darmowe ale i niezbędne narzędzia marketingowę od Google umożliwiają analizę danych bardzo potrzebnych dla nas.

Media społecznościowe

Jakie narzędzia marketingu internetowego nam się kojarzą najbardziej? No tak, czyli uderzenie w social mediach. Najpopularniejsze z dostępnych narzędzi marketingowych – dlatego też jest tak często wykorzystywany. Jak wiemy i widzimy bardzo dużo firm na swoje portale na Facebooku, Linkedin, lecz większą popularnością cieszy się ten pierwszy – czy słusznie? Z naszych obserwacji wynika, że będąc na wielu platformach społecznościowych budujemy świadomość własnej marki wśród klientów, lecz nie u każdego się to sprawdza w danej branży, kierując jednak swój produkt do B2C powinniśmy być jednak aktywni wszędzie. Jeśli jednak chcemy działać tylko B2B, czy FB jest aż tak ważny? Naszym zdaniem lepiej budować ją jest w jednym miejscu, dotarcie do potencjalnych klientów jest oczywiście szerokie lecz to oczywiście zależy od preferencji klientów.

Kampanie marketingowe

To nic innego jak skutecznie zaplanowana ścieżka bądź seria działań, która ma na celu osiągnąc punkt biznesowy wykorzystując przy tym różne kanały marketingowe (media społecznościowe, płatne reklamy, e-mail marketing). Cel takich działań marketingowych to między innymi budowanie świadomości marki, generowanie leadów czy też zwiększanie sprzedaży.

Kampanie reklamowe

Jest to również seria działań marketingowych, których zadaniem jest osiągnięcie celu poprzez większą liczbę odbiorców. Między kampaniami reklamowymi rozróżniamy kampanie offline i online, do offline zaliczmy (np. reklamy prasowe, ulotki). Natomiast do kampanii online są to social media, Google Ads, Meta Ads itp.

A jak rozróżniamy i mierzymy skuteczność tych kampanii marketingowych?

Są to takie zwroty jak

  • CTR (Click Through Rate) – procentowy udział liczby kliknięć w reklamę

  • CPC (Cost Per Click) – koszt kliknięcia w reklamę

  • CPA (Cost Per Action) – koszt konwersji

Marketing szeptany

Czy jest on rzeczywiście taki zły jak go malują? Nie od dzisiaj uważany za tego złego w social mediach poprzez zmanipulowane opinie z podstawionymi „osobami”, które rekomendują bądź odradzają produktu/usługi. Marketing szeptany jednak dla danej branży (np. hotelarskiej) jest tutaj jednak pomocny, dlaczego? To niezależne od nas narzędzie marketingowe ma jednak dużą moc w internecie poprzez opinie, za każdym razem po wykonanej usłudze, zachęcajmy klientów do pozostawienia pozytywnej opinii wśród mediów społecznościowych i nie tylko. Zasięg produktu bądź usługi jest zależny również od opinii – ludzie chętniej korzystają jeśli jest wiarygodny, przetestowany. Dzięki temu narzędziu marketingowemu mamy o wiele większe szanse na zdobycie potencjalnych klientów a przy tym między potencjalnymi klientami dochodzi do wymiany zdań o produkcie/usłudze.

Polskie narzędzie marketingowe

Na rynku mamy kilka dostępnych narzędzi marketingowych, między innymi jest to SurferSEO czy też SENUTO. W zależności oczywiście jakie narzędzia marketingowe są nam potrzebne i do czego, niektórzy też łączą narzędzia do maksymalizacji efektów czy to do content marketingu, marketing automation, analizy konkurencji czy zarządzania projektami bądź monitorowania wyników. Każdy dział marketingu ma swoje ulubione „koniki”, ale do rzeczy.

SENUTO – w tym narzędziu mamy dostęp do analizy danych oraz narzędzi takich jak:
-monitorowanie pozycji w wyszukiwarce Google
-reaserch słów kluczowych
-content planer
-content writer (do optymalizacji treści na naszego bloka, produktu, usługi)

Senuto jeśli chcemy zacząć wdrażać działania marketingowe jest dobrym, prostym programem dla początkujących chcących zacząć swoją karierę w SEO i na dodatek jest stosunkowo tani, ceny tego narzędzia marketingu internetowego zaczynają się już od 100zł/miesięcznie.

Natomiast inne narzędzia to już koszty rzędu 100$ miesięcznie, także na początku warto zacząć od tego stosunkowo niedrogiego programu do optymalizacji działań marketingowych.

A co fajniejsze, narzędzie to pozwala nam przetestować je całkowicie za darmo przez 14 dni nie podpinając tutaj karty kredytowej.
SurferSEO – to narzędzie marketingowe pozwala nam kompleksowo analizować on-page SEO, oraz tworzyć wysoką jakość contentu. Program ten również dokona analizy naszej konkurencji na podstawie słów kluczowych.

SENUTO – w tym narzędziu mamy dostęp do analizy danych takich jak:
-monitorowanie pozycji w wyszukiwarce Google
-reaserch słów kluczowych
-content planer
-content writer (do optymalizacji treści na naszego bloga, produktu, usługi)

Marketing automation – co by tutaj wybrać?

SALESmanago oferuje nanowszę rozwiązania marketingowe w tym narzędzia do marketing automation dla eCommerce ale i nie tylko. To narzędzie marketingowe jest również oparte o moduły AI, program lojalnościowy dla sklepu eCommerce.

A do czego nam potrzebne to narzędzie marketingowe?
Sprawdza się do analizy ruchu czy monitorowania zachowania użytkowników w czasie rzeczywistym, segmentuje ich a następnie kieruje spersonalizowaną informację co jest bardzo ważne przy prowadzeniu kampanii marketingowych. Kampanie marketingowe z SALESmanago mają sens a ich slogan jest jasny – maksymalizuj swoje przychody w eCommerce

Reklamy PPC – płatne narzędzia marketingowe

PPC czyli Pay Per Click bądź CPC – Cost Per Click. Chodzi tutaj o reklamy na mediach społecznościowych takich jak FaceBook, LinkedIn, TikTok czy Youtube nie zapominając o „najważniejszym” czyli GoogleAds. To narzędzie marketingowe w social mediach i nie tylko może nas szybciej doprowadzić do potencjalnych klientów, ale czy na pewno? Sposnorowane wpisy, słowa kluczowe wymagają odpowiedniej konfiguracji i odpowiedniego focusu na to, czego ludzie szukają. Narzędzie marketingowe nieco drogie w niektórych przypadkach, w niektórych bardzo korzystne, wszystko zależy od naszej kreatywności, dzięki której możemy dotrzeć do wymarzonej liczby odbiorców, odpowiednio spersonalizowane kampanie mogą cieszyć się efektami w przeciwieństwie do pozycjonowania, które w zależności od trudności jest nieco bardziej czasochłonne. Tylko uważajmy i róbmy to starannie przy takim rodzaju kampanii marketingowych.

Proste narzędzie do content marketingu

Google Trends – fajne, proste i intuicyjne narzędzie marketingowe do prowadzenia działań pod content marketing, z łatwością sprawdzisz interesujące tematy dla klientów, dlatego warto polecić Google Trends. A co wystarczy zrobić?
To proste – po podaniu słów kluczowych narzędzie to pozwala nam zobaczyć na przestrzeni lat jak „trendowe” to słowo bądź słowa są, jak ich popularność z biegiem czasu skaluje czy maleje.

A co do analizy klientów na social mediach czy innych kampanii reklamowych?

Z całą pewnościa dobrą role będzie grał HubSpot.
Na dzień dzisiejszy godny polecenia gracz. Umożliwia monitorowanie swoich social mediów, e-mail marketingu, tworzy landing page. Polecamy te narzędzie połączyć z działem marketingu, marketing manager z sales manager’em będzie z pewnością zadowolony.

Nie wiesz jakie narzędzia marketingowe dobrać do swojej firmy? Skontaktuj się z nami a zrobimy to za Ciebie.

Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?

Mierzalne efekty

Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja

Zaplanowany content zwiększający sprzedaż

Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji

Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe

Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje

Wzrost sprzedaży

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl

Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?

Spotify

Strona internetowa

Youtube

Instagram

LinkedIn

Facebook

TikTok

Działania bezpośrednie

Jak zwykle zaczynamy współprace?

Warsztat początkowy

01

Analiza działań + analiza rynku konkurencji

Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego

02

Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych

Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.

03

Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.

Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.

04

Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły

Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl