Oferta handlowa

oferta handlowa sellabstract

Jak napisać skuteczną ofertę handlową?

 

 

W dobie szerokiego dostępu do internetu jak i do różnych platform streamingowych, które na co dzień zwykłym użytkowników zabierają mnóstwo czasu jest to niezwykle trudne zadanie do wykonania. Nasza oferta handlowa powinna mieć pewne elementy, które wyróżniają nas od konkurencji. Tworząc ofertę powinniśmy się skupić na końcowym odbiorcy oferty, jesteśmy zwolennikiem indywidualnych ofert dopasowanych pod potrzeby klienta. Oczywiście możemy mieć wzór oferty handlowej, który zaoszczędzi nam mnóstwo czasu pracy ale i tak powinniśmy ją dopasować pod potrzeby klienta, dzięki temu zabiegowi wzmacniamy szanse zainteresowania potencjalnego klienta naszą ofertą handlową. Większość ofert handlowych jest wysyłana masowo, codziennie w spamie ląduje mnóstwo ofert, które w ogóle nie są przeczytane przez odbiorców. Dzieje się tak, ponieważ oferty nie są dopasowane pod klienta. Nie wzbudzają naszego zaufania, a przede wszystkim nie odpowiadają na nasze potrzeby. Nikt z nas nie chce nawet marnować czasu na zapoznanie się z nimi.

 

 

Elementy oferty handlowej

 

Dowiesz tutaj m.in. jak powinna wyglądać oferta handlowa, znajdziesz tutaj niezbędne wskazówki, które przydadzą się podczas tworzenia oferty. Profesjonalna oferta musi zawierać wstęp, w którym zachęcimy naszego czytelnika do poświęcenia czasu na zapoznanie się z naszą ofertą. Poniżej przedstawiamy schemat oferty handlowej:

  1. W treści maila/listu piszemy wstęp, w którym oferta handlowa zostanie przedstawiona jako lekarstwo na potrzeby klienta. Niezwykle ważna jest tutaj kwestia dopasowania oferty handlowej, dlatego wcześniej musimy na tyle dobrze scharakteryzować potrzeby potencjalnego klienta, żeby nasza oferta trafiła do klienta.
  2. Strona tytułowa oferty handlowej powinna przyciągać wzrok odbiorcy. Musi być wykonana estetycznie, większość ludzi to wzrokowcy, dlatego nie powinniśmy wykonywać oferty w Wordzie, szczególnie jak wysyłamy ją do nowego klienta. Warto zainwestować tutaj trochę czasu i nakładu finansowego na opracowanie graficznej szaty naszej oferty. Większość specjalistów w tworzeniu ofert jest zdania, że oferta powinna być napisana od szczegółu do ogółu. My jak eksperci SellAbstract już dawno zauważyliśmy, że znajomość psychologii sprzedażowej wpływa pozytywnie na końcowy efekt, dlatego w swoich ofertach dodatkowo stosujemy marketing szeptany. Na pierwszej stronie oferty klient ma odpowiedzieć sobie, że chce poświęcić dalszy czas na dokładne zapoznanie się z ofertą.
  3. Powinniśmy przedstawić tutaj przedmiot oferty handlowej, aby zdobyć nowych klientów musimy się czymś wyróżnić. Pracując jako menadżer sprzedaży w branży IT, zdałem sobie sprawę, że końcowa cena produktu nie ma dużego wpływu na końcową decyzje klienta, w tym przypadku większy wpływ miała opieka posprzedażowa i ewentualny serwis. Dlatego musimy się tutaj czymś wyróżnić od konkurencji, musimy zdobyć zaufanie klienta. Na tym etapie oferty handlowej skupmy się na zaletach naszego produktu/usługi. Dobrze skonstruowana oferta handlowa jest lekarstwem na potrzeby klienta. W ofercie handlowej wskaż plusy jakie wynikają ze współpracy Twojej firmy z kontrahentem.
  4. W ofertach handlowych warto poświęcić czas na przedstawienie naszej firmy. Dane firmy nie mogą być jedynie pojedynczym elementem oferty. Przedstawmy tutaj nazwę firmy oraz szczegółowo kim jesteśmy, czym się zajmujemy, możemy zastosować tutaj elementy storytelling. Dopasować podobną historię sprzedażową do naszego potencjalnego klienta i jak w tej historii pomogliśmy innemu klientowi. Więcej o storytelling możesz dowiedzieć się na naszym blogu SellAbstract i jak i na naszych szkoleniach sprzedażowych.

Tak przygotowany szablon oferty może mieć znaczący wpływ na zainteresowanie naszą ofertą potencjalnego klienta. Nie są to wszystkie składniki oferty ale warto z nich korzystać. Dobrze przygotowana oferta ma być kluczem do drzwi naszego nowego klienta.

 

Tworząc ofertę handlową

 

Szczególną uwagę musimy skupić treści oferty handlowej dopasowanej pod potrzeby potencjalnego klienta. W tworzeniu ofert handlowych najpierw skupmy się na ofertach handlowych konkurencji, warto się z nimi zapoznać, aby móc się nad nimi wyróżnić. Jak napisać ofertę?- jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań przez nowych handlowców. Legendarna oferta handlowa musi być odpowiedzią dla klienta, musi zdobyć jego zaufanie. Składający ofertę najczęściej szablonuje klienta. Jest to bardzo duży błąd i tym samym pozbawiamy się sensu jakim niesie wysyłanie oferty, jak zapewne wiesz oferta handlowa ma przyciągać potencjalnych klientów. W przypadku oferty skonstruowanej w sposób szablonowy, nieindywidualny jesteśmy jedną z wielu firm, które zamiast lądując na biurku klienta, lądujemy w spamie, żeby napisać dobrą ofertę handlową musimy poświęcić czas na zrozumienie klienta. W pisaniu ofert warto skonsultować się z ekspertami, którzy nauczą Cię umiejętności i dziękim temu będziesz się swobodnie poruszał w tym sektorze i będziesz wiedział jak napisać idealną ofertę handlową. Zrozumiesz jak oferty online wpływają na klienta i jakie kryteria powinna spełniać oferta handlowa, napisana przez Ciebie legendarna oferta handlowa przyniesie sukces.

 

Profesjonalna oferta wzbudza zaufanie klientów

 

Na rynku jest dużo konkurencji, a brakuje profesjonalistów. Zazwyczaj poświęcając czas w pisaniu ofert handlowych, nie jesteśmy do tego w ogóle przygotowani, jedynym atutem jest cena produktu. To nie może przynieść sukcesu, dlatego tworząc profesjonalną ofertę handlową poświęcamy czas najpierw do zebrania pewnych elementów, które ułatwią nam później jej napisanie. Szablon oferty handlowej nie może być masowy, za każdym razem musi być indywidualny. Przykładowa oferta handlowa konkurencji może być dla nas wskazówką, najlepiej uczyć się na cudzych błędach. To co powinna zawierać oferta oraz charakter oferty handlowej omówiliśmy powyżej, skupmy się na tym jak możemy wzbudzić zaufanie klienta. Sama oferta handlowa złożona z cennika i oferowanych produktów raczej na pewno nie wzbudzi dużego zainteresowania klienta, a co dopiero jego zaufania, aby to zrobić struktura oferty handlowej powinna zawierać storytelling. Na przykładzie różnych historii sprzedażowych wzbudzamy zaufanie klienta. Klient w podjęciu decyzji finalnej podświadomie lubi się utożsamiać z problemami innych podobnych osób. Oferta handlowa stworzona przez ekspertów SellAbstract zawiera również marketing szeptany, przed wysłaniem dokładnie analizujemy klienta końcowego, skupiamy się na jego potrzebach, tak aby klient otrzymaną ofertę handlową zapisał u siebie na komputerze i podświadomie chciał się z nami skontaktować.

 

Szkolenia w tworzeniu ofert handlowych

 

SellAbstract jako firma doradczo-szkoleniowa oferuje szereg szkoleń w tym przy tworzeniu ofert handlowych. Na szkoleniu dowiesz się jak przygotować ofertę handlową, jak powinna wyglądać właściwa oferta handlowa, a przede wszystkim jak stworzyć skuteczną ofertę handlową. Nasi eksperci SellAbstract pomogą Ci w sporządzaniu oferty handlowej pod Twoich kontrahentów, poza tym dowiesz się jak zbadać potrzeby klientów, tak aby oferta handlowa zawierała dla nich korzystne rozwiązanie.

Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?

Mierzalne efekty

Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja

Zaplanowany content zwiększający sprzedaż

Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji

Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe

Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje

Wzrost sprzedaży

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl

Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?

Spotify

Strona internetowa

Youtube

Instagram

LinkedIn

Facebook

TikTok

Działania bezpośrednie

Jak zwykle zaczynamy współprace?

Warsztat początkowy

01

Analiza działań + analiza rynku konkurencji

Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego

02

Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych

Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.

03

Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.

Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.

04

Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły

Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl