Storytelling w sprzedaży
Sprzedaż poprzez opowiadanie historii
Każdy z nas lubi się z czymś utożsamić, nowoczesne metody sprzedaży opierają się m.in na storytelling sprzedaży. Prostymi słowami mówiąc sprzedajemy za pomocą historii. To doskonałe narzędzie do zbijania obiekcji klienta. Klient chce usłyszeć w opowiadanej historii podobny przypadek, w którym wskażemy mu rozwiązanie problemu klienta wykonane przez inne osoby, które zrobiły to już wcześniej. Kiedy na początku spotkałem się z storytelling myślałem, że to nie może działać. Nic bardziej mylnego, jeżeli w procesie sprzedaży opowiedzianą historię powiemy z pełnym przekonaniem, uczyni to cuda. Po prostu podchodzimy psychologicznie do obsługi klienta, a jak każdy zapewne wie psychologia w sprzedaży jak i techniki manipulacyjne w sprzedaży przynoszą duże wyniki sprzedażowe. Mówi się, że historie opowiadają, ale my jako eksperci sprzedażowi SellAbstract wyróżniamy przede wszystkim typ historii sprzedażowej.
Jak wykorzystać storytelling?
Storytelling przede wszystkim powinien nam pomóc w sprzedaży, a nie tylko historia ma podkreślić wartość naszego produktu, czy usługi. Dzięki skutecznej historii możemy domknąć sprzedaż u potencjalnego klienta już na pierwszej wizycie handlowej. Musimy wykorzystać opowiadanie historii do zdobycia potrzebnych nam celów, gdy już nabędziemy podstawowe umiejętności w tworzeniu dobrej historii, zobaczycie że nabyte umiejętności pomogą Wam nawet w życiu codziennym. Nie namawiamy oczywiście tutaj do tworzenia fikcyjnej historii w celu zbudowania alibi przed żoną, czy mężem, ale sami szczególnie po szkoleniu z storytelling w sprzedaży zobaczycie jak łatwo wasza sprzedaż będzie rosła w górę. Podczas dobrej historii produkt obroni się sam. Trzeba opowiedzieć klientom historię z pełnym przekonaniem podczas procesu zakupowego, a w krótkim czasie zobaczycie pierwsze pozytywne efekty takiego zabiegu.
Cel historii to budowanie zaufania
Zawsze celem historii powinno być budowanie zaufania, dlatego storytelling sprawdza się dobrze podczas zdobywania nowych klientów czy obszarów sprzedaży, czy nawet w budowaniu marki. Dzięki wykorzystaniu inspirujących historii możemy się utożsamić z konkretnym klientem. Klient chce usłyszeć historię w której usłyszy rozwiązanie dla swoich problemów, dzięki przypowieści, w której klient porówna doświadczenie innych osób w podobnym studium przypadku. Większość witryn internetowych przedsiębiorstw w swojej budowie ma rekomendacje, które oparte są na historii nawet podczas budowania sklepu internetowego warto zawrzeć rekomendacje na bazie storytelling. Klient lubi mieć gotowe rozwiązanie, na które sam wpadnie. Nie możemy używać bezpośrednio siły perswazji, aby wpłynąć na decyzje klienta, wtedy bardziej będziemy przypominać nachalnych sprzedawców z parkingów autostradowych, dotychczasowe wszystkie historie klientów powinny być dla nas inspirujące. Nasze storytelling w kliencie ma rozbudzić emocje, które ułatwią nam sprzedaż.
W procesie sprzedaży- umiejętność opowiadania historii
W procesie budowania historii musimy nabyć pewne umiejętności, abyśmy mogli tworzyć wiarygodne historie, podczas sprzedaży wykorzystać opowiadanie w taki sposób, aby klient mógł się z tym utożsamić. Opowiadanie historii wpływa na ostateczną decyzję klienta, dlatego warto tutaj poświęcić chwile na wypracowanie kunsztu storytelling. Przede wszystkim zanim zaczniemy korzystać z storytelling, powinniśmy zacząć od podstaw. Musimy dobrze czytać mowę ciała klienta, a nawet perswazyjnie swoją mową ciała wpływać na jego podświadomość. Podczas procesu zakupowego klienta jest on otwarty na wiele bodźców, a my jako handlowcy musimy wiedzieć na jakie i jak to możemy wykorzystać do sfinalizowania transakcji. Nawet gdy jeszcze nie opanujemy podstaw historie warto zastosować wśród swoich stałych klientów i sprawdzić co się stanie, czy potrafimy tworzyć prawdziwą historię, a może nawet fikcyjną historię i czy dzięki historii sprzedażowych nasz stały klient jest w stanie w danej chwili zamówić więcej. Nawet własne doświadczenie z waszym produktem opowiadane klientowi może mieć dużą wartość dodatnią, w krótkim czasie z SellAbstract zobaczysz, że opowiadanie inspirujących historii sprzedażowych naprawdę działa.
Jak tworzyć storytelling?
Eksperci SellAbstract uczą opowiadania historii, klient kupuje produkt my sprzedajemy mu historię, tak powinna wyglądać nowoczesna sprzedaż przedstawicieli handlowych. Handlowcy podczas swojej dotychczasowej pracy powinny budować bibliotekę historii na podstawie własnych doświadczeń z klientem. Podczas gdy nasz klient zaczyna wahać się w podjęciu finalnej decyzji, opowiedz prawdziwą historię, na bazie swoich doświadczeń z klientami, w której inny klient był w podobnej sytuacji ale zdecydował tak… i przyniosło mu taki pozytywny efekt … Jeżeli w storytelling będziesz przekonujący zobaczysz sam jakie przyniesie to dobre efekty. Historie klientów gromadzone naszym kajeciku mogą zaowocować podczas sprzedaż, pomogą nam w tworzeniu inspirujących historii sprzedażowych, czy budowania doświadczeń klienta. Dzięki opowiadaniu historii wzmocnimy naszą wiarygodność. Warto w codziennym życiu słuchać historii innych ludzi, aby zobaczyć jak wygląda ich konstrukcja i sprawdzić samemu czy jesteśmy w stanie zbadać ich wiarygodność, uwierzyć w nie. Opowiadania historii sprzedażowych są dla nas cennym źródłem wiedzy, warto skorzystać ze szkoleń specjalistów SellAbstract, podczas których eksperci sprzedaży pokażą jak dzięki dobrej historii, inspirujących historii sprzedażowych przyciągnąć klienta swoją opowieścią. Profesjonalne firmy doradczo-sprzedażowe stosują opowiadanie historii w celu zamknięcia sprzedaży, to ich kluczowy produkt w warsztatach sprzedażowych. Opowiadaniem historii marek możemy zdobyć zaufanie klienta, na którym zawsze będzie nam zależeć. Na podstawie zaufania możemy zbudować lojalność a to już prosta droga do historii sukcesu. W swoim procesie sprzedażowym historie warto mieć zawsze !
Storytelling w budowaniu marki
Nawet w budowie sklepu internetowego warto zawrzeć storytelling, podczas tworzenia marki, musimy przyciągnąć w jakiś sposób klientów. Dobrze opowiedziana historia, zawsze się sprzeda- customer hero. W trakcie tworzenia marki warto wykorzystać storytelling w swoim procesie sprzedażowym, klienci łatwiej podejmują decyzje, gdy wiedzą, że ktoś już to kupił, a jeszcze łatwiej podejmą decyzje zakupową, gdy dowiedzą się, że ktoś był w podobnej do nich sytuacji i wybrał nasz produkt. Naturą człowieka jest to że, w podejmowaniu ważnych decyzji lubi się utożsamiać z innymi ludźmi, na podstawie podobnych przypadków. Oczywiście nie zachęcamy to tworzenia fikcyjnych historii ale najlepsi handlowcy zazwyczaj stosują opowiadanie historii fikcyjnych do zwiększenia swojej sprzedaży Dzięki skutecznej historii nauczysz się jak domykać sprzedaż już na pierwszej wizycie handlowej. Zapraszamy na szkolenie Storytelling w SellAbstract!
Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?
Mierzalne efekty
Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja
Zaplanowany content zwiększający sprzedaż
Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji
Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe
Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje
Wzrost sprzedaży
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?
Spotify
Strona internetowa
Youtube
TikTok
Działania bezpośrednie
Jak zwykle zaczynamy współprace?
Warsztat początkowy
Analiza działań + analiza rynku konkurencji
Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego
Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych
Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.
Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.
Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.
Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły
Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.