B2B – co to jest?
Sprzedaż B2B
B2B co to jest?
Zacznijmy od rozwinięcia skrótu B2B – business to business – tłumacząc prostymi słowami B2B definicja polega na biznesowej relacji dwóch firm. Dwie firmy B2B wykonują na rzecz siebie usługi B2B lub dokonują sprzedaży B2B pomiędzy firmami.
Marketing do klientów biznesowych wymaga dobrze przemyślanej strategii biznesowej. Forma współpracy biznesowej wymaga od nas targetowania naszych klientów b2b. Tutaj zachęcamy do przeczytania naszego artykułu: Jak pozyskiwać klientów B2B https://www.sellabstract.pl/jak-pozyskac-klientow/
Prowadzenie działalności gospodarczej zawsze wiązało się z ryzykiem, dlatego zawsze dążymy do tego, żeby sprzedaż B2B była jak największa. Na rynku B2B jest co raz więcej firm B2B, które oferują szkolenia sprzedaży B2B. Dzięki korzystaniu z fachowej wiedzy praktyków możemy podnosić naszą praktyczną wiedzę, a przede wszystkim nie popełniać kluczowych błędów. Na temat szkoleń sprzedaży B2B możecie przeczytać: https://www.sellabstract.pl/warsztaty-sprzedazowe/
Model biznesowy oparty na sprzedaży B2B narzuca na nas korzystanie z nowoczesnych narzędzi sprzedaży B2B. Często firmy B2B na linii producent – dystrybutor dokonują integracji platformy B2B, gdzie dystrybutorzy – punkty sprzedaży mogą zamawiać bezpośrednio produkty, a także mają dostęp do bieżących stanów magazynowych produktów.
Transakcje sprzedaży często poprzedzone są zautomatyzowanym wsparciem działu marketingu do klientów biznesowych. Kampanie E-mail, autorespondery są zaprogramowane tak, żeby potencjalni klienci B2B byli najpierw segmentowani, a później szybko obsługiwani zgodnie z potrzebami.
Marketing do klientów biznesowych
Tak jak wcześniej opisywaliśmy model B2B wymaga korzystania z nowoczesnych narzędzi marketingu do klientów biznesowych. Kampanie ADS sprawdzają się dobrze w sprzedaży B2C i sprzedaży B2B. Jednak zazwyczaj transakcje biznesowe wymagają większego uwiarygodnienia naszej firmy B2B. Dlatego warto zadbać o nasze case study, a także o content marketing. Przedsiębiorcy przed dokonaniem transakcji B2B (biznes do biznesu) lubią sprawdzić kontrahenta. Nic w tym dziwnego relacja B2B wymaga od nas pewnego zaufania, a do budowania zaufania musimy mieć jakieś podstawy.
W marketingu do klientów biznesowych musimy zrozumieć jaki jest proces zakupu klienta. Zrozumieć jakie nasz potencjalny klient B2B ma potrzeby i na podstawie zebranych danych być dla niego rozwiązaniem. Spersonalizowane kampanie e-mail marketing do przedsiębiorców przynoszą większe korzyści, niż puste kampanie marketingowe. Robiąc wcześniej research poznajemy potrzeby (co klient sprzedaje, jakich usług potrzebuje – być może opublikował jakiś wakat pracy). Dzięki czemu nasz cold call ma prawo się utrzymać, tak samo jak możemy oczekiwać odpowiedzi na wysłany przez nas cold mailing.
Korzystanie przez nas z Linkedin ułatwia nam dostęp do osób decyzyjnych. Możemy na bieżąco poznawać potrzeby naszych potencjalnych klientów B2B, czytając chociażby ich publikacje. Więcej o marketingu do klientów B2B : https://www.sellabstract.pl/doradztwo-marketingowe/
Klienci B2B
Umowę współpracy pomiędzy firmami możemy podzielić na dwa rodzaje:
- kontrakt B2B (zatrudnienie B2B – firma B2B zatrudnia przykładowo przedstawiciela handlowego na zasadzie kontraktu B2B- forma samozatrudnienia – ma to swoje plusy i wady). Zapis kontraktu określa prawa i obowiązki pomiędzy stronami,
- umowa B2B – pomiędzy firmami na rzecz świadczenia usług B2B lub sprzedaży B2B. Zapisujemy w niej dochody z umowy B2B – relacja dostawca – odbiorca.
Samozatrudnienie w formie prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej zawsze jest motywujące do działania i otoczone ryzykiem.
Jak segmentować klientów B2B?
Nasza współpraca biznesowa musi się skupiać na potrzebach naszego klienta B2B. Na początku zawsze wykonujemy audyt konkurencji, aby poznać nasze mocne i słabe strony. Później tworzymy profil naszego idealnego klienta B2B oraz tego najgorszego tak, aby transakcja B2B była dla nas rentowna. Na podstawie profilu klienta B2B zaczynamy działania prospectingowe (pozyskiwanie klienta B2B), tak aby nasza transakcja biznesowa była dla naszego potencjalnego klienta B2B rozwiązaniem – potrzebą. Nasza forma współpracy zawsze musi wynikać z potrzeby naszego klienta B2B, dzięki czemu w kolejnym procesie łatwiej nam sfinalizować transakcje B2B.
Zautomatyzowane wsparcie SellAbstract
Eksperci SellAbstract na podstawie umowy B2B świadczą usługi B2B na rzecz firmy B2B – naszym celem jest zawsze zwiększenie sprzedaży naszego klienta B2B. Skupiamy się na rozwinięciu sprzedaży u naszych klientów, a także świadczymy usługi B2B kompleksowo – prowadząc zautomatyzowane wsparcie działu marketingu. Zawsze dążymy do tego, żeby nasze działania przynosiły klientowi dochody z umowy B2B. Zapraszamy do współpracy biznesowej, więcej informacji na: https://www.sellabstract.pl/doradztwo-sprzedazowe/
Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?
Mierzalne efekty
Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja
Zaplanowany content zwiększający sprzedaż
Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji
Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe
Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje
Wzrost sprzedaży
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?
Spotify
Strona internetowa
Youtube
TikTok
Działania bezpośrednie
Jak zwykle zaczynamy współprace?
Warsztat początkowy
Analiza działań + analiza rynku konkurencji
Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego
Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych
Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.
Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.
Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.
Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły
Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Potrzebujesz wsparcia B2B?
Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż? Umów się na bezpłatną konsultacje!