Jak pozyskać klientów?
Jak pozyskiwać klientów?
Jak zacząć pozyskiwanie klientów? Na początku opracujmy strategię pozyskiwania klientów. Nasz sprytny sposób na pozyskiwanie klientów powinien być wcześniej poprzedzony audytem konkurencji. Dzięki czemu możemy zyskać potrzebne dane do opracowania strategi pozyskiwania klientów. Nasz marketing internetowy jako narzędzie do zdobywania nowych leadów musi być dobrze przemyślany. Warto wcześniej wykonać audyt seo, który pokaże nam w jakiej kondycji jest nasza strona firmowa oraz pokaże naszą pozycje w popularnych wyszukiwarkach. Metod pozyskiwania klientów jest rozszerzona, począwszy od darmowych metod na pozyskiwanie klientów przez wykorzystanie mediów społecznościowych aż po płatne wyniki wyszukiwania.
Sprawdź również nasz artykuł blogowy: https://www.sellabstract.pl/lead-co-to-jest-zamow/
Metody pozyskiwania klientów dzięki Google Ads – reklama w google – reklama płatna na pozyskiwanie klientów
W zależności od „pośpiechu” jednak najczęściej wybieranym sposobem na pozyskiwanie leadów jest reklama w Google. Płatne wyniki wyszukiwania chronią się swoimi prawami, niekażdy klient zdaje sobie sprawę z tego, że reklama Google Ads powinna być wykonana przez specjalistę tak aby była ukierunkowana na docelowych klientów, aby przyciągnąć nowych klientów słowa kluczowe muszą być ściśle sprecyzowane do grupy docelowej abyśmy stronili od pustych wejść. Skuteczność Google Ads w dobie dzisiejszego internetu jest naprawdę duża. Jeśli chcesz otworzyć sklep internetowy, opracuj plan pozyskiwania klientów, na co chcesz ukierunkować swoją płatną reklamę w Google aby osiągnąć maksymalną liczbę nowych klientów. Chcesz promować swój sklep na produkt, a może dwie rzeczy? Przede wszystkim dopracuj swój sklep internetowy, musisz utrzymać potencjalnych klientów na swojej stronie firmowej, pozyskać rekomendacje, używać kuponów i ofert specjalnych, a liczba zadowolonych klientów wzrośnie w wysokim tempie
Czy można pozyskiwać klientów za darmo? Sposoby pozyskiwania nowych klientów
Spośród różnych kanałów pozyskiwania klientów są też takie całkowicie darmowe – przynajmniej pod względem finansowym. Aby zachęcić potencjalnych klientów do kupna naszego produktu bądź usługi musimy w coś zainwestować, przynajmniej nasz poświęcony czas w proces pozyskiwania klientów. Doskonałym narzędziem jest platforma Linkedin pozyskiwanie klientów B2B tutaj nie jest mocno skomplikowane. Na początku załóżmy profil na platformie, trochę go uwiarygodnijmy – podajmy nasze doświadczenie, wykształcenie, a następnie poszerzajmy naszą sieć. Nie bójmy się pisać do CEO dużych firm. Radzimy jednak wcześniej zbadać potrzeby naszego potencjalnego klienta. Kolejne darmowe źródło pozyskiwania klientów to Facebook. Nasze kręgi potencjalnych klientów są skupione w branżowych grupach, gdzie zawsze po dołączeniu zgodnie z regulaminem możemy wrzucić post promujący nasze usługi, bądź polecić produkt. Wysyłanie zimnych e-maili przeważnie w dzisiejszych czasach jest uprzedzone wcześniejszym wykonanym profilem klienta. Dzięki czemu współczynnik odrzuceń jest o wiele mniejszy. Inwestycja w nasz content – artykuły blogowe oraz opublikowane przez nas wcześniejszy case study zawsze się zwróci większą ilością odwiedzających gości.
W wymienionych wyżej metodach koszt pozyskania klienta to poświęcony nasz czas.
Bądź aktywny w mediach społecznościowych
Na grupach branżowych w social media, co raz częściej pojawiają się pytania: jak zdobyć klientów; jak pozyskać klienta w internecie?; gdzie szukać nowych klientów?. Sposobów na pozyskanie nowych klientów jest naprawdę wiele. Musimy znaleźć nasz klucz, dlatego warto być aktywny w mediach społecznościowych. Na Linkedin pozyskiwanie klientów B2B zostało opisane powyżej, warto jednak zadbać o nasze referencje. W kontekście pozyskiwania nowych klientów nie jest to jedyny aspekt, na który powinniśmy zwrócić uwagę, lecz warto jest jednak zapieczętować cząstkę swojej firmy w social mediach, gdyż takie działania marketingowe pomagają nam zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Możesz też pozyskać influencera do współpracy, w konsekwencji zoptymalizuje to proces pozyskiwania klientów. Zdarza się, że klienci szukają firm, którzy są aktywni w mediach społecznościowych, pomaga to w wiarygodności firmy.
Postaw na content marketing
Tworzenie wartości i angażowanie klientów to coś na co lubimy zwracać uwagę, lecz stawiając na content marketing musimy liczyć się z większym nakładem pracy. Począwszy od bazy – projektowania stron internetowych, aspekty związane z witryną – testy a/b, artykuły blogowe. Aby przyciągnąć nowych klientów nasza strona firmowa musi się czymś wyróżnić na tle konkurencji, przede wszystkim ułatwmy potencjalnym klientom kontakt, powinien znajdywać się w widocznym dla nowych klientów biznesowych miejscu na witrynie, zachęćmy go do kontaktu. Warto przede wszystkim wrzucić raz na jakiś czas wartościowy artykuł . Publikowanie artykułów, które zawierają ważne dla nas słowa kluczowe w kontekście pozyskiwania klienta mogą nam przyciągnąć klientów. Prowadzić stronę internetową powinniśmy mądrze, zgodnie z wcześniej obranym planem, a przede wszystkim recykling treści.
Opracuj plan pozyskiwania klientów
Opracuj plan pozyskiwania klientów, w którym wskażesz sposoby pozyskiwania klientów. Opiszesz w nim co musisz zrobić, żeby pozyskać pierwszego klienta, czy postawić na content marketing, czy na pozyskiwanie klientów z google, a może skupisz się na e-mail marketing? Każdy plan oparty na wcześniejszym audycie konkurencji i wyciągniętych wnioskach będzie dobrym planem. Kampanie ppc w modelu B2B powinny nas tylko wspierać, w tym wypadku powinieneś zadbać o content marketing. Nasze działania pozyskiwania klientów powinny być kompleksowe, gdzie szybko wyciągamy wnioski – pierwszy klient jest naszym cennym źródłem pozyskiwania klientów.
Pozyskiwanie klientów kluczowa umiejętność
Możemy zdobywać klientów przez internet. Dzisiaj tak naprawdę nie ma żadnych ograniczeń, a co za tym idzie konkurencja jest co raz większa. Pozyskiwanie klientów z google możemy podzielić na dwa sposoby na pozyskiwanie klientów. Pierwszym są kampanie ppc, które powyżej już opisaliśmy, a drugim jest wyszukiwanie niezbędnych danych do prowadzenia e-mail marketing. Dlaczego google to dobre źródło? Dzisiaj każda licząca się firma jest w wynikach wyszukiwania google i łatwo możemy zweryfikować prawdziwość opublikowanych danych. Bierz udział w spotkaniach i seminariach, które poszerzą Twoją wiedzę i pozwolą spojrzeć Ci na branżę w inny sposób. Czasami nawet wskażą Ci kierunek gdzie szukać nowych klientów. Sprawdź koniecznie nasz artykuł blogowy: https://www.sellabstract.pl/szkolenia-sprzedazowe/
Bierz udział w spotkaniach i seminariach
Ciągle poszerzaj swoją wiedzę – aktywne pozyskiwanie klientów, wiąże się również z Twoimi umiejętnościami, a także znajomością skutecznych trendów, czy narzędzi pozyskiwania klientów, które znacznie skrócą Twój czas do osiągnięcia sukcesu. Pozyskiwanie nowego klienta zawsze wiąże się z jakimś ryzykiem – odrzuceniem, dlatego kształtować proces pozyskiwania klientów powinniśmy na fachowej wiedzy praktyków. Bierz udział w spotkaniach i seminariach, które poszerzą Twoje umiejętności i wskażą Ci jak skutecznie pozyskać nowych klientów dla Twojej firmy. Uczestnicząc w seminariach możesz pozyskać klienta wśród sieci kontaktów. Nikt nie ukrywa, że na seminariach sprzedażowych zawsze są kluczowe osoby z różnych branż. Aktywne pozyskiwanie klientów może się zacząć podczas udziału w otwartym warsztacie sprzedażowym.
Linkedin pozyskiwanie klientów B2B
Jak pozyskiwać klientów B2B na Linkedin? Odpowiadając na to pytanie możemy obrać kilka strategi. Pierwszy to budowanie swojej sieci kontaktów i poprzez selekcje nawiązywanie kontaktu z kluczowymi dla nas osobami, nierzadko pomaga to pozyskiwać klientów bezpośrednio. Jednak zawsze musimy brać pod uwagę, że dany CEO codziennie ma kilkanaście wiadomości od konkurencyjnych firm.
Drugi to publikowanie artykułów na naszym firmowym koncie – tworzenie wartości i angażowanie klientów, co może nam przyciągnąć klientów. Kolejnym sposobem jest organizowanie webinarów otwartych (potocznie dni otwarte), gdzie dzielimy się naszą fachową wiedzą, trafiając do obecnych klientów, a także do potencjalnych nowych klientów.
Nasz system pozyskiwania klientów na Linkedin powinien ciągle się rozwijać na nowe trendy i ewoluować na co raz bardziej skuteczne działania marketingowe. Biorąc pod uwagę, że jest to jeden z największych portali zawodowo-biznesowych warto jest się w to wdrożyć, pozyskiwanie klientów biznesowych z LinkedIn pozwoli nam się otworzyć na inne segmenty swojej działalności, zbieraj referencje a sam z czasem będziesz wiedział jak skutecznie pozyskać klienta.
Marketing internetowy jako narzędzie
Marketing internetowy jest to termin używany do opisywania swoich działań marketingowych. W skrócie jest to proces promowania swojej firmy, produktów czy też usług pośród klientów poprzez strony internetowe, e-mail marketing, social media.
Zadaniem marketingu internetowego jest zwiększenie jakości ruchu na stronie firmowej, zdobyć potencjalnych klientów, polecić produkt – spowodować wzrost sprzedaży klienta, budować markę, aby zrozumieć jak dotrzeć do klientów.
Zapraszamy do kontaktu: https://www.sellabstract.pl/
Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?
Mierzalne efekty
Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja
Zaplanowany content zwiększający sprzedaż
Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji
Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe
Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje
Wzrost sprzedaży
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?
Spotify
Strona internetowa
Youtube
TikTok
Działania bezpośrednie
Jak zwykle zaczynamy współprace?
Warsztat początkowy
Analiza działań + analiza rynku konkurencji
Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego
Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych
Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.
Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.
Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.
Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły
Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Masz problem z pozyskaniem nowych klientów?
Skontaktuj się z nami i umów się na bezpłatną konsultacje!