Jak powinno wyglądać profesjonalne doradztwo w sprzedaży B2B?
Jak powinno wyglądać profesjonalne doradztwo w sprzedaży B2B?
Na rynku jest co raz więcej firm świadczących usługi doradztwa w sprzedaży B2B. Same doradztwo sprzedażowe i marketingowe mocno rozwinęły się w ostatnim czasie. Co firma to sposób pracy konsultanta w sprzedaży B2B jest zupełnie inny. My postaramy się przedstawić standardy, które świadczą o wysokim poziomie firmy świadczącej usługi doradztwa w sprzedaży B2B, a tym samym na pewno spełni oczekiwania klienta.
https://www.sellabstract.pl/doradztwo-sprzedazowe/
Czym jest doradztwo sprzedażowe?
Doradztwo sprzedażowe i marketingowe nieco się od siebie różnią ale zwykle oba doradztwa mają zwiększyć sprzedaż B2B. Proces sprzedaży to bardzo skomplikowany proces składających się z siebie czynników, a doradztwo sprzedaży B2B ma usprawnić proces sprzedaży. Skuteczna sprzedaż B2B prawie nigdy nie bierze się z niczego, przeważnie na początku współpracy trzeba wykonać audyt procesu sprzedaży, aby przekonać się na którym aktualnie poziomie jesteśmy i jakie są krytyczne błędy ale o wdrożeniu projektu doradztwa w zakresie sprzedaży porozmawiamy w dalszej części artykułu.
Usługi doradztwa w sprzedaży B2B
W profesjonalnym doradztwie w sprzedaży B2B możemy wyróżnić następujące usługi:
- indywidualne doradztwo sprzedażowe – kluczowe w początkowej fazie, kiedy ktoś przychodzi z pomysłem na prowadzenie firmy i potrzebuje doradztwa w obszarze sprzedaży,
- proces konsultacji sprzedaży przedsiębiorstwa – inaczej mówiąc audyt procesu sprzedaży, wykonany profesjonalnie, rozłożony na czynniki pierwsze, wraz z analizą potrzeb klienta oraz analizą rynku konkurencji,
- projektowanie strategii sprzedaży – skuteczna strategia sprzedaży – cyklicznie zwiększa sprzedaż B2B i cyklicznie otwiera nowe szanse sprzedażowe, przez cykliczne pozyskiwanie klientów B2B,
- wdrożenie strategii sprzedażowej – niezwykle ważna usługa doradztwa w zakresie sprzedaży, polegająca na rzetelnym wdrożeniu strategii sprzedażowej, która wcześniej została zaprojektowana przez profesjonalną firmę doradztwa sprzedażowego,
- zaprojektowanie procesu sprzedaży – na podstawie analizy rynku konkurencji oraz badaniu potrzeb klienta, skuteczny proces sprzedaży zawsze obroni się dobrymi wynikami sprzedaży,
- zewnętrzne zarządzanie procesem sprzedaży – zarządzanie zespołem handlowców – w ostatnim dosyć modna usługa polegająca na oddaniu nadzoru profesjonalnej firmie zajmującej się doradztwem sprzedażowym,
- wsparcie sprzedaży – przez zewnętrzne pozyskiwanie klientów B2B – interim prospecting – proces pozyskiwania klientów,
- interim manager – zewnętrzne zarządzanie zespołem sprzedaży,
- diagnostyka sprzedaży B2B – zespół ekspertów sprzedaży analizuje dotychczasową sprzedaż klienta i wskazuje błędy krytyczne, które poprzez kolejne działania eliminuje,
- external sales – zewnętrzny rozwój sprzedaży, zewnętrzna firma sprzedaje w imieniu Zleceniodawcy produkty/usługi. Dzięki tej usłudze firmy zaoszczędzają czas na onboarding nowego pracownika, a otwiera szanse na dodatkową sprzedaż.
- szkolenia sprzedażowe – eksperci sprzedaży SellAbstract sprawdzają kompetencje zespołu sprzedażowego Zleceniodawcy i wraz z potrzebami wprowadzają techniki sprzedaży, które eliminują dotychczasowe błędy i zwiększają skuteczność sprzedaży,
- test tajemniczego klienta -jedna z usług monitoringu i rozwoju firmy Zleceniodawcy, dzięki czemu badamy poziom obsługi klienta oraz poziom umiejętności handlowych.
Koszt doradztwa w sprzedaży B2B
Profesjonalne doradztwo sprzedaży B2B to jak skuteczne zarządzanie sprzedażą, niestety nie można mieć odgórnego cennika. Jeśli istnieją firmy, które taki cennik mają to zwykle nigdy nie świadczą indywidualnego doradztwa sprzedażowego. Zespół SellAbstract wykonując ofertę dla potencjalnego klienta zawsze skaluje ją w taki sposób, żeby była rentowna dla Zleceniodawcy, a tym samym świadczone przez nas usługi doradztwa w sprzedaży B2B przynosiły Zleceniodawcy realny dochód i korzyści. Zawsze naszym głównym zadaniem jest podniesienie wyników sprzedażowych firmy. Więcej informacji na:
Na czym polega skuteczna sprzedaż B2B – SellAbstract?
Mapowanie procesu sprzedaży pozwala przejrzyście zobrazować jak obecnie wygląda proces sprzedaży w danej firmie. Dodatkowo rzetelnie wykonany audyt procesu sprzedaży wskazuje nam obecną jego kondycje oraz jakie błędy w nim występują. Skuteczne zarządzanie sprzedażą musimy zacząć od szczegółów, które później wpływają na finał sprzedaży B2B. Powtarzalny proces sprzedaży musi być wolny od błędów i ciągle ewoluować. Fachowe konsultacje w sprawie sprzedaży firmy pozytywnie wpływają na rozwój sprzedaży. Nasz proces doradztwa skupiony jest zawsze na tym, żeby pomóc Zleceniodawcom. Nasze działania zawsze wpływają na to, żeby zespół handlowy Zleceniodawcy otrzymał sprawdzony proces sprzedaży. Nasze zewnętrzne zarządzanie procesem sprzedaży ogranicza błędy i pozwala spojrzeć na cały proces sprzedaży z neutralnego punktu.
https://www.sellabstract.pl/pozyskiwanie-leadow/
Sposób pracy konsultanta w sprzedaży B2B
Doradztwo i wsparcie SellAbstract oparte jest na ciągłej dyspozycji dla naszych Zleceniodawców. Rozumiemy, że projektowanie i wdrażanie strategii sprzedaży dla Zleceniodawców to duże wyzwanie, dlatego na każdym kroku nasi konsultanci służą pomocą i wyjaśniają wszelkie kwestie. Plan rozwojowy powinien zawierać ramy czasowe, na którym ustalamy ważne kwestie przed finalizacją umowy. W SellAbstract proces doradztwa w sprzedaży jest łatwy w odbiorze, a przede wszystkim skuteczny. Doskonale rozumiemy, że gdy uda nam się zwiększyć sprzedaż B2B w firmie Zleceniodawcy, to nasi klienci będą mieć więcej możliwości na dalszy rozwój sprzedaży.
https://www.sellabstract.pl/darmowa-konsultacja/
Podsumowanie – jak rozpoznać profesjonalne doradztwo sprzedaży B2B?
Profesjonalna firma od początku sprawdzi dokładnie potrzeby klienta i zaproponuje proces doradztwa w sprzedaży, który poprawi wyniki sprzedaży i będzie odpowiedzią na dotychczasowe problemy Zleceniodawcy. Przede wszystkim zawsze pytajmy jak to chcą zrobić i czy zrobią to sami.
Zapraszamy do zapoznania się z naszymi pozostałymi blogami:
Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?
Mierzalne efekty
Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja
Zaplanowany content zwiększający sprzedaż
Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji
Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe
Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje
Wzrost sprzedaży
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?
Spotify
Strona internetowa
Youtube
TikTok
Działania bezpośrednie
Jak zwykle zaczynamy współprace?
Warsztat początkowy
Analiza działań + analiza rynku konkurencji
Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego
Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych
Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.
Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.
Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.
Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły
Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Masz problem w firmie?
Chcesz poprawić swoją sprzedaż? Potrzebujesz doradztwa sprzedażowego? Skontaktuj się z nami!