Nowoczesny prospecting w sprzedaży
Nowoczesny prospecting w sprzedaży
W dzisiejszym artykule skupimy się na metodach poszukiwania klientów oraz wskażemy kilka przydatnych wskazówek jakie zastosować metody na przyciąganie potencjalnych klientów.
Zacznijmy od wyjaśnienia zagadnienia prospecting w sprzedaży – najprościej mówiąc jest to pozyskiwanie potencjalnych klientów przez zastosowanie prospecting methods, wyróżniamy przede wszystkim:
- Cold mailing – wysyłanie maili do potencjalnych klientów, więcej informacji na naszym blogu: https://www.sellabstract.pl/czy-email-marketing/
- Social media – wykorzystywanie mediów społecznościowych do pozyskiwania klientów. Metoda ta bazuje na budowaniu relacji z naszymi potencjalnymi klientami – social selling,
- Content marketing – zainteresowanie potencjalnych klientów poprzez budowanie atrakcyjnej dla nich treści na naszych blogach,
- Cold call – nawiązanie kontaktu (establishing contact) poprzez kontakt telefoniczny. Zimne telefony zawsze powinny być poprzedzone odpowiednym skryptem oraz wcześniej wykonanym wywiadem, tak aby nasz prospect był najbardziej zbliżony do opracowanego wcześniej profilu idealnego klienta,
- Sales navigator – narzędzie Linkedin do automatyzowania i wyszukiwania naszych przyszłych klientów,
To tylko kilka z przykładowych prospecting methods. W SellAbstract zajmujemy się na codzień profesjonalnym pozyskiwaniem klientów na zlecenie. Więcej informacji na:
https://www.sellabstract.pl/lead-co-to-jest-zamow/
Budowanie relacji działa na przyciąganie potencjalnych klientów
Wraz ze wzrostem popularności social media, skuteczne pozyskiwanie klientów bazuje również na social selling. Może wytłumaczmy na czym polega social selling. To nasze działania na popularnych social media takich jak: Linkedin, czy Facebook, które służą pozyskiwaniu nowych klientów.
Zacznijmy od Linkedin – rozszerzając naszą sieć o bazę potencjalnych dla nas klientów możemy nawiązywać z decyzyjnymi osobami bezpośredni kontakt. Możemy również na naszym profilu wrzucać atrakcyjne treści, które przyciągną nam przyszłych klientów.
Wykorzystywanie grup Facebooka do pozyskiwania klientów (client acquisition ). Na Facebooku jest wiele grup tematycznych, które zrzeszają u siebie zainteresowanych tematycznie klientów. Publikując cyklicznie treści na tych grupach możemy pozyskać klientów, którzy będą bardzo zbliżeni z naszym profilem idealnego klienta.
Każda firma powinna indywidualnie wypracować swój proces prospectingu, SellAbstract w swojej ofercie posiada usługę projektowania i wdrażania skutecznej strategii pozyskania klientów. Więcej informacji na:
Cold mailing – naprawdę działa!
Zdobywanie potencjalnych klientów możemy rozpocząć od coldmailingu. Przy każdym opracowaniu lejka sprzedaży powinniśmy mocną uwagę zwrócić na wysyłanie maili – zimnych maili. Nasz proces sprzedaży oparty jest w większości na wysyłaniu maili do potencjalnych klientów. Od czego powinniśmy zacząć przy cold mailing? Od wygenerowania i kwalifikacji prospectów – musimy przygotować rekordy do kampanii malingowej. Nasze rekordy powinny być zbliżone z naszym profilem idealnego klienta. Cały proces warto zautomatyzować korzystając ze sprawdzonego narzędzia do automatyzacji marketingu. Opracowujemy tam różne scenariusze i w zależności od ruchu naszych przyszłych klientów – program sam w oparciu o sztuczną inteligencje, wyśle odpowiedniego maila. Zdecydowanie polecamy rozwiązanie Salesmanago:
Wzmocnijmy proces sprzedaży poprzez SEO
Nikomu nie musimy przedstawiać jak rolą teraz pełnią popularne wyszukiwarki. Nawiązywanie kontaktów z klientami zaczynamy od wysokiej pozycji w SEO, dzięki czemu dużo nowych klientów będzie trafiało na naszą stronę internetową. Na stronie internetowej powinniśmy umieścić łatwe w wypełnieniu formularze kontaktowe – kwalifikacja prospectów (prospect qualification). Następnie dział sprzedaży poprzez przekształcanie prospectów (converting prospects) powinien je przekształcić w kwalifikowane leady. Na naszej stronie umieszczajmy artykuły oparte na potrzebach potencjalnych klientów. Polecamy skorzystanie z naszych usług:
https://www.sellabstract.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-seo/
Podstawy prospectingu w sprzedaży
Przedstawmy skróconą wersje jak przeprowadzić proces prospectingu w firmie:
- segmentacja rynek ( market segmentation) – sprawdźmy potrzeby potencjalnego klienta i porównajmy to z konkurencją,
- poszukiwanie klientów poprzez kwalifikacja prospectów (prospect qualification) -zdobywanie potencjalnych klientów zacznijmy od budowania bazy prospectów, które wykorzystamy do prospectingu w sprzedaży,
- przekształcanie prospectów (converting prospects) – przekształćmy nasze rekordy w kwalifikowane leady sprzedażowe, cały czas skupiając się na potrzebach potencjalnych klientów,
- skuteczne pozyskiwanie klientów – poprzez zastosowanie nowoczesnej techniki sprzedaży. W SellAbstract zawsze podczas zlecenia interim prospecting mamy innowacyjne podejście (innovative approaches). Najpierw dogłębnie analizujemy konkurencje naszego Zleceniodawcy i następnie sprawdzamy jakie konkurencyjna firma ma skuteczne etapy prospectingu,
Pamiętajmy, że efektywność prospectingu znacznie się zwiększa, gdy korzystamy z modern tools, które znacznie skracają czas pracy i przekładają się na jakość. Zapraszamy do bezpłatnej konsultacji:
Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?
Mierzalne efekty
Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja
Zaplanowany content zwiększający sprzedaż
Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji
Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe
Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje
Wzrost sprzedaży
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?
Spotify
Strona internetowa
Youtube
TikTok
Działania bezpośrednie
Jak zwykle zaczynamy współprace?
Warsztat początkowy
Analiza działań + analiza rynku konkurencji
Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego
Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych
Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.
Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.
Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.
Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły
Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Zwiększ swoją sprzedaż!
Chcesz pozyskać leady, które zwiększą Twoją sprzedaż? Skontaktuj się z nami!