Czym jest prowadzenie sprzedaży B2B?
Czym jest prowadzenie sprzedaży B2B?
Zacznijmy od wyjaśnienia czym jest sprzedaż B2B?
Sprzedaż B2B to relacja biznesowa pomiędzy dwoma firma, gdzie jedna firma sprzedaje swoje produkty i usługi B2B drugiej firmie. Oczywiście firmy mogą jednocześnie między sobą sprzedawać swoje produkty i usługi B2B.
Jak odnieść sukces?
Sprzedaż klientom B2B wiąże się z opracowaniem strategii sprzedaży B2B, a przede wszystkim z generowaniem leadów dla sprzedaży B2B. Rozpoczęcie sprzedaży B2B to pewne wyzwanie, które mamy na początku drogi sprzedaży B2B. Musimy opracować model sprzedaży B2B, gdzie ujmiemy nasz model sprzedażowy. Eksperci SellAbstract zawodowo zajmują się tworzeniem modeli sprzedaży B2B, to co wyróżnia SellAbstract to stosowanie zaawansowanej techniki sprzedaży B2B, gdzie sami na zlecenie klientów B2B zajmujemy się prospectingiem. Więcej informacji na: https://www.sellabstract.pl/pozyskiwanie-leadow/
Generowanie leadów dla sprzedaży B2B
Jakie są kolejne etapy sprzedaży?
Po opracowaniu strategii sprzedaży B2B oraz strategii marketingowej, powinniśmy się zająć generowaniem leadów B2B. Możemy to zrobić na kilka sprawdzonych sposobów:
- email marketing B2B – na początku segmentujemy naszych potencjalnych klientów B2B, a później w cold mailingu wysyłamy spersonalizowane wiadomości – skupione na potrzebach (skupione na decyzjach zakupowych B2B) naszych potencjalnych klientów B2B,
- content marketing B2B – na naszych stronach tworzymy przydatne treści, które umożliwią nam dotarcie do klientów,
- sprzedaż internetowa (e-commerce)- poprzez stworzenie platformy sprzedażowej B2B i obsługi klienta B2B mamy szanse na pozyskiwanie klientów B2B – newslettery, programy lojalnościowe,
- budowanie relacji B2B (platformy społecznościowe)- Linkedin jest doskonałym narzędziem na generowanie leadów dla sprzedaży B2B. Możemy trafić tam na osoby decyzyjne w B2B i poprzez działania prospectingowe nawiązać z nimi relacje zawodowo-biznesowe – zastosować metodę wbitego gwoździa.
Polecamy również usługi SellAbstract – nasi eksperci od podstaw zbudują skuteczny lejek sprzedaży B2B, opracowując przy tym cały proces zakupowy B2B potencjalnego klienta B2B. Na co dzień profesjonalnie zajmujemy się generowaniem leadów dla sprzedaży B2B zastosowane przez nas techniki sprzedaży B2B są bardzo skuteczne, opierają się na budowaniu długotrwałej relacji zawodowo biznesowej. Tworzone przez nas strategie firmy B2B są tworzone tak, aby odnieść sukces. Nasz prospecting ukierunkowany jest na wartościowych klientów dla naszych zleceniodawców. Nasze działania dążą do automatyzacji sprzedaży.
Więcej na: https://www.sellabstract.pl/doradztwo-sprzedazowe/
E-mail marketing
Jak dobrze wykonać e-mail marketing?
Sprzedaż produktów B2B, sprzedaż rozwiązań B2B wiąże się z dotarciem do klienta. Doskonałym narzędziem dotarcia do klientów jest pozyskiwanie nowych klientów B2B przez e-mail marketing. Klienci biznesowi na co dzień przeważnie korzystają z maila. Codziennie dostają kilkadziesiąt wiadomości z propozycją nawiązania współpracy B2B, dlatego komunikacja z potencjalnymi klientami B2B powinna się czymś wyróżnić. Nasz zespół sprzedaży B2B poprzez e-mail marketing musi tworzyć wiadomości spersonalizowane, poprzedzone wcześniejszym wywiadem. Warto zastosować tutaj metodę wbitego gwoździa – nasza wiadomość powinna być napisana językiem korzyści dla naszego potencjalnego klienta B2B. Preferencje odbiorców zawsze są różne ale wiadomość, która wcześniej jest poprzedzona wywiadem i jest odpowiedzią na potrzebę naszego klienta na pewno się wyróżni. Kolejnym krokiem jest utrzymanie relacji z naszym potencjalnym klientem. Nasz klient nie może poczuć się osaczony, a my nie możemy czegoś na siłę sprzedawać. Musimy wskazać mu potencjał rozwojowy jaki jest ze współpracy z nami.
Kontakty do e-mail marketingu
Nasza baza danych powinna być cyklicznie rozbudowana do naszego prospectingu. Musimy brać pod uwagę obecne przepisy RODO i działać zgodnie z literaturą prawa. Pozyskiwanie klientów B2B i B2C w przypadku naszej bazy danych to zupełnie dwie różne kwestie. Według większości prawników w przypadku B2B, wszelkie kontakty jakie są udostępnione na oficjalnych stronach firm B2B można wykorzystywać do prospectingu. Oczywiście na rynku działania marketingowe B2B pozwalają dotrzeć poprzez nowoczesne narzędzia prospectingowe do kluczowych osób decyzyjnych (zdobyć e-mail itp.) ale czy jest to zgodne z obecną literaturą prawa? W tej materii powinniśmy być ostrożni i budując etapy procesu sprzedaży B2B brać to pod uwagę. Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu na temat prospecting: https://www.sellabstract.pl/prospecting-wskazowki/
Przykładowe techniki sprzedaży B2B
Metoda wbitego gwoździa – SellAbstract
To metoda handlu B2B polegający na przedstawieniu potencjalnemu klientowi języka korzyści. Klient nie chce kupić młotka, ale gwóźdź. Nasze usługi/produkty powinny rozwiązaniem dla naszego klienta.
Metoda spin selling
Założeniem jej jest zadawanie czterech kluczowych pytań:
- sytuacyjnych – określamy informacje o firmie, o sytuacji biznesowej,
- problemowych – dowiadujemy się z jakimi na co dzień zmaga się klient,
- implikujących – uświadomienie klientowi konsekwencji z problemów, jakich na co dzień się zmaga,
- naprowadzających – pokazujemy w nich rozwiązanie w postaci naszych produktów i usług B2B .
Metoda Customer Centric Selling
W metodzie Customer Centric Selling musimy spojrzeć na proces sprzedaży B2B z perspektywy klienta. Porównujemy dotychczasowych dostawców z naszą firmą (zrozumienie potrzeb klienta B2B) i na podstawie wyciągniętych wniosków proponujemy korzystniejsze rozwiązanie.
Przeczytaj więcej na: https://www.sellabstract.pl/warsztaty-sprzedazowe/
Ewolucja procesu sprzedaży B2B
Dobrze opracowany lejek sprzedażowy B2B to podstawa dzisiejszej sprzedaży. Nasz cykl sprzedaży B2B wraz z nowinkami technologicznymi zmienia się. Zdaniem SellAbstract zmiany idą w dobrym kierunku. Metody sprzedaży B2B wspierane są przez sztuczną inteligencję, co znacznie skraca czas reakcji. Zmiana procesu sprzedaży B2B to też pewne wyzwanie i narzędzie AI w nieodpowiednich rękach może przynieść przykre konsekwencje. Klienci biznesowi B2B zawsze będą potrzebowali ludzkiej opieki i sztuczna inteligencja nigdy nie zastąpi w 100% człowieka. Budowanie relacji zawodowo biznesowej nie wykona za nas AI, dlatego optymalizacją procesu sprzedaży B2B muszą zająć się specjaliści. W przypadku rozwoju technologii koszt braku zmiany może być zbyt wysoki i w późniejszym czasie możemy już nie nadążyć za konkurencją. Decydenci zakupowi będą co raz częściej „atakowani” przez AI, dlatego rynek sprzedaży B2B będzie się ciągle zmieniał.
Jeśli chcesz rozwinąć swoją sprzedaż to zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą:
Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?
Mierzalne efekty
Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja
Zaplanowany content zwiększający sprzedaż
Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji
Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe
Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje
Wzrost sprzedaży
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?
Spotify
Strona internetowa
Youtube
TikTok
Działania bezpośrednie
Jak zwykle zaczynamy współprace?
Warsztat początkowy
Analiza działań + analiza rynku konkurencji
Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego
Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych
Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.
Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.
Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.
Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły
Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.
Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.
Skontaktuj się telefonicznie
Skontaktuj się mailowo
Chcesz zwiększyć sprzedaż B2B?
Zaufaj specjalistom SellAbstract i umów się na bezpłatną konsultacje!