Działania marketingowe na rynek B2B

działania marketingowe na rynek b2b - sellabstract

Działania marketingowe na rynek B2B

Strategia marketingowa B2B znacznie się różni od strategii marketingu B2C. Jaka jest różnica B2B i B2C?

Strategia marketingu B2B w większości opiera się na fachowości i rzetelności. Swoje usługi w przypadku B2B kierujemy do innych firm dla których ważny jest profesjonalizm. W przypadku marketingu B2C znacznie lepiej sprawdza się marketing szeptany, im więcej nas w tle tym lepiej.

Definicja marketingu B2B

Zacznijmy od wytłumaczenia czym jest definicja B2B marketingu? Marketing B2B najprościej mówić to proces w którym przedsiębiorstwo prowadzi wielopoziomową strategię marketingu B2B, stosując przy tym odpowiednie metody, a kierunek działań marketingowych jest ukierunkowany na inne przedsiębiorstwo.

W tym miejscu zachęcamy do przeczytania naszego kompleksowego przewodnika z doradztwa marketingowego: https://www.sellabstract.pl/doradztwo-marketingowe-kompleksowy-przewodnik/

Trendy marketingu B2B

Kierunki działań marketingu B2B jest naprawdę wiele. Pomimo, że w przypadku marketingu B2B trafiamy do bardziej zawężonej grupy niż w przypadku B2C, to sprzyja nam więcej narzędzi marketingu B2B. Specyfika marketingu B2B zaczyna się od dobrze dobranej grupy docelowej – naszych odbiorców. Kanały komunikacji marketingu B2B możemy podzielić na:

  • e-mail marketing ukierunkowany na nasze buyer persona,
  • marketing B2B w google – kampanie marketingowe PPC, skupione na potencjalnym problemie klienta B2B, wykonane ze schematem logiki i językiem zrozumiałym w odbiorze,
  • marketing niszowy – wykorzystanie mediów społecznościowych w postaci Facebooka – grupy branżowe, interesującej nas grupy docelowej,
  • rozwój content marketingu – profesjonalizacja content marketingu, gdzie poza pisaniem treści content marketingu opartym o słowa kluczowe, dokonujemy też analizę danych pod względem wartości merytorycznej – w końcu ofertę kierujemy do profesjonalnej grupy odbiorców – buyer persona,
  • strona internetowa firmy – lead generation – dane firmy, treści sprzedażowe, komunikat biznesowy, dobrze skonstruowana strona może przynosić nam codziennie dużo leadów sprzedażowych. Na naszej stronie internetowej firmy powinny być łatwo dostępne formularze kontaktowe,
  • networking Linkedin- skupiony na naszych buyer persona.

    https://www.sellabstract.pl/jak-szukac-klientow-w-internecie/

Buyer persona klucz skutecznego marketingu B2B

Co to jest buyer persona? W marketingu B2B to określenie naszego wymarzonego, potencjalnego klienta biznes. W sprzedaży to określenie osób, które mogą podjąć kluczową decyzje zakupową naszego produktu/usługi. Obecne narzędzia marketingu B2B bez problemu potrafią mierzyć efekty naszej strategii marketingu B2B, a tak samo na podstawie zebranych danych marketingowych wskazywać nam naszych buyer persona.

Analiza danych

Analiza danych poza wskazaniem nam buyer persona, wskazuje nam niezbędne informacje z konwersji naszej treści content marketingu. Potrafi wskazywać nam ile klienci poświęcają czasu na czytanie naszego e-mail marketingu oraz jaka strona oferty najbardziej ich zainteresowała. Potrafi wskazać trendy marketingu B2B naszej firmy B2B, tak aby wskazywać co dla nas jest rentowne i warte uwagi. Dlatego profesjonalna analiza danych jest bardzo ważna.

E-mail marketing

Możemy go zaliczyć do działu marketing automation. Nieodłączną ważną rolę w tej kwestii w ostatnim czasie robi sztuczna inteligencja AI. Na obecną chwilę pisania tego artykułu AI potrafi tworzyć logiczne, wartościowe e-maile, blogi. Potrafi nawet generować plan marketingowy, który obecnie jest badany pod względem efektywności. Automatyzacja e-mail marketingu, automatyczne autorespondery, a także prowadzenie logicznej korespondencji to tylko jedno z umiejętności AI, dlatego warto rozwijać tą technologię pod czujnym okiem specjalisty.

Content marketing B2B

Content marketing B2B to podstawowy element marketingu B2B. Dzięki profesjonalizacji content marketingu możemy szybko wzrosnąć w rankingach wyszukiwarek, a tym samym wyprzedzić naszą konkurencje. Dodatkową korzyścią profesjonalizacji content marketingu jest trafianie z ofertą do decyzyjnych osób, które są zainteresowane naszą ofertą/usługą. Warto skorzystać z usługi profesjonalistów: https://www.sellabstract.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-seo/

Zrozumienie procesu zakupowego klienta B2B

Nasza strategia marketingowa B2B musi zawsze brać pod uwagę proces zakupowy klienta. Nasz pomiar efektywności marketingu B2B powinien opierać się na decyzjach zakupowych, dzięki czemu mamy miarodajne statystyki marketingu B2B, które wskazują nam czy nasza optymalizacja marketingu B2B sprawdza się.

Strona internetowa

Od podstaw budowana przez specjalistów sprzedaży, skupiona na lead generation. Poza content marketing B2B, opierajmy swoją stronę internetową na wiedzy ekspertów sprzedaży. Dzięki czemu nasza strona zawsze będzie przynosiła dodatkowe leady sprzedażowe. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą: https://www.sellabstract.pl/tworzenie-stron-internetowych/

Inbound marketing B2B

Inwestowanie w content marketing B2B, prowadzenie wizytówki Google to jedno z wielu aspektów, dzięki czemu klienci B2B mogą sami znaleźć naszą ofertę – my jesteśmy tylko drogowskazem dla naszych potencjalnych klientów B2B. Sprawdź nasz artykuł, dlaczego moja firma – wizytówka jest ważna?: https://www.sellabstract.pl/moja-firma-w-google/

Outbound marketing B2B

E-mail marketing, kampanie PPC, networking – sami podkreślamy wartość naszej marki, pozyskujemy leady sprzedażowe. Zazwyczaj metoda ta wymaga większego nakładu środków finansowych i przemyślanej strategii marketingu B2B. Warto również skorzystać z usług firm świadczących interim prospecting: https://www.sellabstract.pl/lead-co-to-jest-zamow/

Marketing usług doradczych B2B – SellAbstract

Zdaniem ekspertów SellAbstract celem marketingu B2B jest zawsze zwiększenie sprzedaży u Zleceniodawcy. Nasze statystyki marketingowe B2B jasno pokazują, że przy każdym projekcie przyczyniliśmy się do zwiększenia sprzedaży produktów/ usług naszych zleceniodawców. Obszary marketingu B2B w jakich dotychczas się poruszaliśmy były bardzo przeróżne, od usług prawniczych, aż po branżę automotive, beauty, FMCG, Horeca i wiele innych. W każdych z tych branż marketing internetowy pełni kluczową rolę. Na początku współpracy zawsze oceniamy dotychczasowe relacje marketingu B2B i czy przyniosły jakieś korzyści marketingu B2B. Następnie wykonujemy porównanie marketingu B2B konkurencyjnych firm dla Zleceniodawcy, a w końcowej fazie opracowujemy strategię marketingową firmy, zawierającą lejek marketingowy B2B. Nasze działania content marketingu zawsze dążą do rozwinięcia inbound marketing B2B, dzięki czemu leady sprzedażowe same znajdują firmę zleceniodawcy. Wszelkie wydatki budżetu marketingowego rozsądnie planujemy, tak aby były rentowne i przynosiły więcej korzyści marketingu B2B, niż koszt ich wydania. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą: https://www.sellabstract.pl/doradztwo-marketingowe/

Cel marketingu B2B

Nasze kanały marketingu B2B zawsze mają nam zwiększyć widoczność naszej marki i rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów biznes, a tym samym zwiększyć naszą sprzedaż. Marketing internetowy umożliwia nam dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów B2B. Dlatego kierunki działań marketingu B2B powinny być dobrze przemyślane w strategii marketingowej firmy, a pomiar efektywności marketingu B2B powinien być na bieżąco uwzględniany. Dzięki czemu błędy popełnianie w kampanii marketingowej będą szybko wykluczane. Strategia content marketingu powinna być w odbiorze dla potencjalnego klienta biznes merytoryczna i uświadamiająca go o naszej fachowości. Powinniśmy być ciągle otwarci na nowe trendy w marketingu, aby nadążyć za konkurencją. Doskonałym przykładem wykorzystania trendów w marketingu jest sztuczna inteligencja AI, która znacznie skraca nasz czas pracy, przedstawiając nowe perspektywy.

https://www.sellabstract.pl/b2b-co-to-jest/

Korzyści marketingu B2B

Musimy w końcu złamać frustracje marketingu – która w starym przekonaniu małych firm B2B twierdziła, że to pieniądze wyrzucone w błoto. Nasz schemat logiki, pojmowania korzyści marketingu B2B musi się całkowicie zmienić. Nasz kierunek działań powinien obrać marketing automation, a przy równoczesnym rozwijaniu marketing B2B online zaczniemy spoglądać na marketingowców zupełnie inaczej. W procesie sprzedaży ważność marketingu jest nieodzowna. Od analizę treści poprzez analizę transakcji handlowych daje nam bardzo ważne dane sprzedażowe, które pomogą nam zwiększyć sprzedaż. Potencjalny klient firmy nie trafia do nas z przypadku ale na podstawie wcześniej budowanej taktyki. Mierzenie efektów naszych działań w dzisiejszych czasach jest o wiele prostsze, dlatego błędy w marketingu, jeżeli się pojawią od razu zostaną naprawione. Zachęcamy do rozwijania swoich działań marketingowych!

https://www.sellabstract.pl/rozwijanie-e-commerce/

Dlaczego warto nawiązać współpracę z SellAbstract?

Mierzalne efekty

Nowe atrakcyjne kanały pozyskiwania klientów - zwiększona konwersja

Zaplanowany content zwiększający sprzedaż

Content oparty na potrzebach potecjalnych klientów, który zachęca do interakcji

Przemyślany content zapewnia zgody marketingowe na działania marketingowe

Zwiększamy Twoją skuteczność domykania leadów - zwiększamy konwersje

Wzrost sprzedaży

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji i sprawdź czy możemy Ci pomóc

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl

Gdzie planujemy i tworzymy content zwiększający konwersje?

Spotify

Strona internetowa

Youtube

Instagram

LinkedIn

Facebook

TikTok

Działania bezpośrednie

Jak zwykle zaczynamy współprace?

Warsztat początkowy

01

Analiza działań + analiza rynku konkurencji

Dokładna analiza dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych, podobnie jak precyzyjna diagnoza mechanika, umożliwia naprawę bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W trakcie warsztatów, analiza konkurencji stanowi kluczowy element, dostarczając niezbędnych danych do opracowania efektywnego planu naprawczego

02

Analiza grupy docelowej i wyznaczonych osób decyzyjnych

Dzięki analizie konkurencji dysponujemy pełnym obrazem możliwości rynkowych, co pozwala ocenić, czy dotychczasowa grupa docelowa była optymalnym wyborem dla naszego Zleceniodawcy. Precyzyjne zidentyfikowanie kluczowych osób decyzyjnych w procesie sprzedaży umożliwia znaczące skrócenie cyklu sprzedażowego oraz zwiększenie jego efektywności.

03

Analiza osób decyzyjnych i ich najczęstszych problemów, wyzwań, obiekcji, które mogą występować w czasie procesu zakupowego.

Analiza osób decyzyjnych oraz ich najczęstszych problemów, wyzwań i obiekcji, które mogą pojawić się w trakcie procesu zakupowego, pozwala na lepsze dopasowanie strategii sprzedażowej. Zrozumienie tych kluczowych aspektów umożliwia skuteczniejsze adresowanie potrzeb klientów, a także na tworzenie odpowiedniego contentu, co przekłada się na wyższą efektywność i sukces transakcji.

04

Wypracowanie propozycji wartości i contentu opartego na mocnym źródle siły

Rzetelne opracowanie trzech kluczowych punktów z warsztatu początkowego pozwala nam precyzyjnie określić kierunek i formę contentu, który będzie odpowiadał na potrzeby, problemy i wyzwania klientów. Dobrze przemyślany content wspiera dział sprzedaży w skutecznym neutralizowaniu potencjalnych obiekcji klientów. Nasza starannie ukształtowana propozycja wartości, oparta na solidnych fundamentach, zapewni nam przewagę rynkową oraz unikalną wartość, trudną do skopiowania przez konkurencję.

Skorzystaj z 15 minut darmowej konsultacji, gdzie będziemy mogli porozmawiać o Twoim wyzwaniu i wspólnie ocenimy czy możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się telefonicznie

516-614-913

Skontaktuj się mailowo

kontakt@sellabstract.pl